۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۰۴۱۹۵
آیت الله جوادی آملی:

در زمینه تغذیه مردم نیازمند فرهنگ سازی با تکیه بر آموزه های اسلامی هستیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت تاکید کرد: برخی از طبیبان انسان را تنها یک حیوان ناطق می دانند لذا در برخورد با بیماری ها تنها تفاوت انسان و حیوان را در میزان دارو خلاصه می کنند حال آنکه انسان صاحب روح است و روح است که بدن انسان را اداره می کند.
آيت الله جوادي آملي ديدار وزير بهداشت با آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت با تاکید بر ایجاد عزم ملی در خصوص تصحیح الگوی تغذیه مردم، تصریح کرد: طبق روایات ائمه بیشترین بیماری های انسان مربوط به تغذیه ناصحیح است که در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی با تکیه بر آموزه های اسلامی و عزم ملی هستیم.

این استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که برخی از پزشکان انسان را تنها یک حیوان ناطق می دانند، اذعان داشت: برخی از طبیبان انسان را تنها یک حیوان ناطق می دانند لذا در برخورد با بیماری ها تنها تفاوت انسان و حیوان را در میزان دارو خلاصه می کنند حال آنکه انسان صاحب روح است و روح است که بدن انسان را اداره می کند.

وی ادامه داد: نیاز بدن را روح رهبری می کند لذا در مواقعی که روح متوجه جای دیگری است نیازهایی همچون گرسنگی و تشنگی کمتر به سراغ انسان می آید. لذا باید یک طبیب محققا ارتباط روح و جسم را درک کند تا آنگاه فلسفه برخی مسائل همچون روزه را بفهمد.

این مرجع تقلید با ارائه پیشنهادی اظهار داشت: باید در یک همایش علمی در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان به تبیین جایگاه روح در میزان نیازهای جسمانی انسان پرداخته شود.



ایشان در فراز پایانی فرمایشات خود در خصوص مقام شامخ پزشک فرمودند: طبیبی که به واسطه علم خود در جبهه هاحضور پیدا می کرد و یا امروزه به درد مردم جامعه توجه می کند کاری علماگونه می کند. چنین پزشکی در حقیقت علم دینی را در پزشکی عملی ساخته است. /904/د102/ج

ارسال نظرات