۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۲۳۰

مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان همزمان با روز معلم در محل حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) این شهرستان برگزار شد.
مراسم تجليل از اساتيد حوزه علميه دامغان مراسم تجليل از اساتيد حوزه علميه دامغان مراسم تجليل از اساتيد حوزه علميه دامغان مراسم تجليل از اساتيد حوزه علميه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد ترابی، استاد برجسته حوزه علمیه دامغان در این مراسم که با حضور جمع کثیری از اساتید و طلاب مدارس علمیه امام باقر(ع)، امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: علم‌آموزی از معدود عباداتی است که محدود به زمان و مکان خاص نیست و احادیث فراوانی در اهمیت دانش پژوهی در سراسر عمر وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: عبادات بزرگی همچون حج و روزه ماه مبارک رمضان محدوده زمانی و مکانی خاص خود را دارند اما فراگیری علم با هدف تعالی فردی و خدمت به جامعه در شمار عباداتی مانند تلاوت قرآن و ذکر خداوند محدودیتی ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: همه باید در جایگاه استاد یا طلبه باید قدردان نعمت بزرگی باشیم که خداوند توفیقش را نصیب ما نموده و آن درس خواندن و درس دادن در حوزه‌های علمیه به عنوان مهد پرورش عالمان و مبلغان اسلام ناب محمدی و سیره اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی زندگی سرشار از مطالعه، تحقیق، پژوهش، روشنگری و مبارزه استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری را مصداق بارز الگویی نیکو برای روحانیان و طلاب حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: این روحانی وارسته حتی لحظه ای از حیات عالمانه خویش را صرف نکرد مگر آنکه خدمتی علمی و اعتقادی به اسلام و ملت ایران ارائه کرده باشد.

 

گفتنی است، در این مراسم که به همت مدیریت حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) برگزار شد با تقدیم هدایایی از اساتید نمونه حوزه‌های علمیه دامغان قدردانی شد./977/پ202/ب

ارسال نظرات