۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۴۲۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

ارائه اسلام عقلانی مهم‌ترین دغدغه علامه طباطبایی و شهید مطهری بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که پیامبر اسلام(ص) مردم را با اخلاق جذب می‌کردند و با استدلال و عقلانیت نگه می‌داشتند، گفت: اسلام دین عقلانی است و شهید مطهری تلاش کرد عقلانیت اسلامی و شیعی را در آثارش به مخاطب معرفی کند.
شهيد مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جبرییلی، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز جمعه دوازدهم اردیبهشت ماه در مراسم گرامیداشت استاد شهید مطهری که در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، ایمان قوی، دین باوری، فروتنی و تواضع، اخلاص در عمل، سخت‌کوشی، پشتکار، تهجد و سحرخیزی و نظم در کار را از ویژگی‌های اخلاقی استاد شهید مطهری دانست.

وی متفکر بودن را از ویژگی‌های دیگر شهید مطهری ارزیابی و بیان داشت: آیت‌الله شبیری زنجانی می‌گفتند مطهری متفکر درجه اول بود، کسی را سراغ ندارم که در قدرت فکری هم‌پایه او باشد.

حجت‌الاسلام جبرییلی «بررسی علل انحطاط مسلمانان» را از دغدغه‌های شهید مطهری دانست و کتاب «انسان و سرنوشت» ایشان را در این راستا ارزیابی کرد.

استاد حوزه و دانشگاه «بازسازی تفکر دینی»، «ارائه ایدئولوژی جامع»، «تطبیق اسلام با نیازهای امروزی»، «آسیب شناسی نهاد حوزه و روحانیت»، «تأکید بر اسلامی بودن فلسفه» و «ارائه عقلانی و استدلالی از معارف اسلام» را از دیگر دغدغه‌های استاد شهید مطهری دانست و بیان داشت: دغدغه اصلی علامه طباطبایی و شهید مطهری این بود که اسلام عقلانی را ارائه دهند.

وی با بیان این‌که پیامبر اسلام(ص) مردم را با اخلاق جذب می‌کردند و با استدلال و عقلانیت نگه می‌داشتند، ابراز داشت: اسلام دین عقلانی است و شهید مطهری تلاش کرد عقلانیت اسلامی و شیعی را در آثارش به مخاطب معرفی کند./956/پ202/ع

ارسال نظرات