۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۰۴۲۶۲
لاریجانی در جلسه جامعه مدرسین:

دغدغه های علما و جامعه مدرسین را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از عزم جزم خود برای پیگیری دغدغه های مراجع تقلید، علما و حوزویان درباره مسائل مختلف کشور به ویژه موضوعات فرهنگی خبر داد.
لاريجاني در جلسه جامعه مدرسين

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس و نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعضای جامعه مدرسین دیدار کرد.


در ابتدای این دیدار رییس مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات انجام شده در مجلس در ارتباط با مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور ارائه کرد.

 

وی در ادامه به پیگیری های انجام شده در ارتباط با مسائل مختلف استان قم از جمله اختصاص بودجه جهت تکمیل کامل پروژه آب آشامیدنی استان قم و طرح های نیمه تمامی مانند مونوریل، مترو، توسعه بیمارستان ها و دیگر پروژه های این استان توضیحاتی ارائه کرد.

 

دکتر علی لاریجانی در ادامه با اشاره به مسائل گوناگون کشور از جمله مذاکرات هسته ای، تحریم ها، مسائل منطقه ای، سوریه، عراق، افغانستان و دیگر مسائل توضیح کاملی ارائه کرد.

 

در ادامه این دیدار اعضای محترم جامعه مدرسین به ارائه دیدگاه های خود در مسائلی همچون، حجاب و عفاف، سیاست خارجی، جدی گرفتن مسائل علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پیگیری مطالبات کارشناسی شده از سوی مقام معظم رهبری، در اختیار گذاشتن سرمایه های در گردش برای پروژه های صنعتی ای که پیشرفت قابل توجه ای داشته اند، اختصاص بودجه به مسائل فرهنگی جهت عملیاتی کردن فرهنگ، بحث معماری اسلامی در شهر مقدس قم، پیگیری ارزش های اصیل اسلامی و توجه به نظارت حاکمیت در این زمینه، طرحی برای تکثیر نسل، بیکاری جوانان و ..... پرداختند و خواستار پیگیری این مسائل از طریق مجلس و ارگانهای اجرایی کشور شدند.

 

در پایان این جلسه دکتر علی لاریجانی ضمن تشکر از دغدغه های به حق اعضای جامعه مدرسین، توضیحاتی پیرامون مسائل طرح شده ارائه و فرمودند پیگیری جدی دغدغه های علما و اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در دستور کار خود قرار خواهند داد. /924/د102/ج

 

ارسال نظرات