۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۰۴۲۶۴
استاد حوزه عملیه قم:

با خدا محوری می توان در برابر ناتوی فرهنگی ایستاد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ناتوی فرهنگی دشمن برای منازل، موبایل ها و حتی کتاب های درسی ما برنامه ریزی کرده است، گفت: به هر میزان که معرفت افراد نسبت به اهل بیت(ع) کمتر شود و هدایتگری در آنها کاهش یابد دشمن در انجام مقاصدش در قالب ناتوی فرهنگی موفق تر عمل خواهد کرد.
حجت الاسلام وحيد حجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام وحید حجتی، عضو ستاد تفحص سیره شهدای استان قم، جمعه شب در یادواره 103 شهید طلبه و روحانی دارالمؤمنین شهرستان کاشان، در حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت: هدایتگری میسر نمی شود مگر این که انسان همه افراد حتی دشمنش را دوست داشته باشد و از خود برتربینی پرهیز کند همان گونه که امیر المؤمنین(ع) قبل از شهادتش وقتی کاسه شیر برای آن حضرت آوردند به قاتل خودش اشاره کرد.

 

وی محبت به افراد و عدم خودبرتربینی را عامل ایجاد تواضع و فروتنی دانست و با اشاره به این که این ویژگیها هدایتگری را افزایش می دهد، افزود: عظمت اهل بیت(ع) در هدایتگری این باب های نجات و رحمت است.

 

این مدرس حوزه‌های علمیه قم یاد آور شد: هر چه قدر اخلاق و رفتار و کردار ما به معصومین نزدیکتر و فاصله کم شود، هدایتگری ما بیشتر خواهد بود و زمانی که حرکات و سکنات ما از ویژگیهای مورد تأیید ائمه اطهار دور و فاصله ما با آنها زیاد شد فرصت را به دست دشمن خواهیم داد.

 

حجت الاسلام حجتی، برنامه ها و کارهای وهابیت را ناشی از کم کاری مسلمانان دانست و با اشاره به این که وهابیت از کم کاری مسلمانان سوء استفاده کرده است، یاد آور شد: امام حسین(ع) خود را خرج هدایت مردم کرد اما مردم نادان عصر امام حسین (ع) نفهمیدند و آن گونه حضرت را به شهادت رسانیدند.

 

حجت الاسلام حجتی در ادامه با تأکید بر این که ناتوی فرهنگی دشمن برای منازل، موبایل ها و حتی کتاب های درسی ما برنامه ریزی کرده است، گفت: به هر میزان که معرفت افراد نسبت به اهل بیت(ع) کمتر شود و هدایتگری در آنها کاهش یابد دشمن در انجام مقاصدش در قالب ناتوی فرهنگی موفق تر عمل خواهد کرد.

 

وی شهدا را مصداق کامل معرفت به اهل بیت(ع) و پیرو نمونه سیره معصومین دانست و افزود:شهدا با مقام اخلاص در عمل و کسب رضایت خدا شاهد جاودانه تاریخ شدند.

 

به گفته وی، امیر شهید صیاد شیرازی که فرمانده ارتش بود به نقل از دخترش در خانه دو رکعت نماز می خواند و به کار شستن ظروف، پختن غذا و یا تمیز کردن منزل مشغول می شد و زمانی که دخترش از او سؤال می کند انجام دادن این کارها می دانیم به خاطر کمک به مادرمان است اما دو رکعت نمازی که می خوانید برای چیست پاسخ می دهد می خواهم کارم فقط به خاطر خود خدا باشد.

 

عضو ستاد تفحص سیره شهدای استان قم یادآور شد: محبت به دوست و دشمن یعنی این جمله شهید که گفت به این مسأله فکر می کنم که آن سرباز عراقی که مرا به شهادت برساند اولین کسی باشدکه شفاعت کنم.

 

حجت الاسلام حجتی در ادامه با اشاره به این که خاک شلمچه در عصری که یک میلیارد بت پرست درجهان است هدایتگری می کند، گفت: جوان امروزی که شاید درنگاه اول او را به خاطر ظاهرش مذهبی نمی دانیم به شلمچه می آید و بر خاک شلمچه می افتد و سجده و عبادت می کند.

 

وی با بیان این که، این اثرات و نتایج از برکت هدایتگری خون شهدا است، افزود: شهدا به واسطه رفاقت با خدا، معرفت به اهل بیت(ع) و تبعیت از سیره ائمه معصومین، هدایتگر شدند.

 

این مدرس‌حوزه‌های علمیه قم با اشاره به این که شهدا با مقام اخلاص در عمل و کسب رضایت خدا جاودانه تاریخ شدند گفت: دختر دانشجوی مسیحی چینی وقتی که وارد شلمچه می شود مانند کسی که گم کرده ای دارد به سجده و گریه می افتد و می گوید24 سال از خدا عمر گرفتم با وجود این که همه امکاناتی را داشتم آرام نمی شدم اما اینجا احساس آرامش می کنم و خود را در آغوش خدا می بینم.

 

حجت الاسلام حجتی همچنین با اشاره به این که شهدا بر دل ها حکومت می کنند افزود: امروز استخوان و تابوت شهدا به گونه ای هدایتگری می کنند که حتی بانوی فوق تخصص چشم پزشکی ارمنی وصیت می کند جسمش را در تابوت شهدا به خاک بسپارند تا خداوند به حرمت این تابوت گناهانش را ببخشد.

 

وی افزود: هنوز هم تعدادی از مادران شهدا منتظر فرزندان خود هستند به طوری که هر موقع می خواهند از منزل خارج شوند کلیدخانه را به همسایه خود می دهد و می گوید در این فاصله که نیستم اگر پسرم آمد بگویید مادرت منتظرت است الان می آید.

 

حجت الاسلام حجتی یاد آور شد: شهدای ما پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) و تربیت شده در دامان مادرانی هستند که در دفاع از ولایت به حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(ع) و کربلا اقتدا کردند.

 

یادواره 103 شهید طلبه و روحانی شهرستان کاشان با روایتگری سردارمحمد احمدیان، همراه با پخش کلیپ شهید وحید درخشانی 115 دقیقه قبل از شهادت، سخنان مقام معظم رهبری در مورد جایگاه شهدا و مداحی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

 

لازم به توضیح است، برگزاری نمایشگاه فرهنگی با غرفه های شهدای گمنام، دل نوشته برای شهدا، عکس شهدا، پوستر، کتاب و دست نوشته هایی از سخنان شهدا، احادیث و کلام رهبری از برنامه های جنبی این یادواره بود./1307/پ202/ب

ارسال نظرات