۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۰۴۲۷۶
همزمان با سالگرد شهادت امام علی النقی؛

پیکر مطهر 4شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع و تدفین شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالگرد شهادت امام علی النقی الهادی(ع)، پیکر مطهر چهار شهید گمنام تازه تفحص شده، بر روی شانه های مردم استان خراسان شمالی تشییع و در جوار دو مسجد و مصلای استان تدفین شد.
تشييع و تدفين شهداي گمنام در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی الهادی(ع)، پیکر مطهر چهار شهید گمنام تازه تفحص شده، در شهرهای شیروان و سنخواست استان خراسان شمالی بر روی شانه های مردم شهیدپرور استان تشییع و در جوار مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان و مصلای سنخواست به خاک سپرده شدند.

 

پیکر این شهدا دیروز در میان استقبال مردم و مسؤولان وارد استان شد و دیشب هم مراسم وداع با شهدا پس از نماز مغرب و عشاء در مساجد جامع شیروان و سنخواست برگزار شد.

 

امروز در شیروان مراسم تشییع دو شهید گمنام ساعت 9 صبح با حضور ده ها هزار نفر از شهروندان، دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، مسؤولان و خانواده های شهدا از محل حسینیه اعظم این شهر آغاز شد و پیش از ظهر نیز پیکر مطهر این دو شهید همراه با تشریفات نظامی در جوار مسجد حضرت ولی عصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان به خاک سپرده شد.

 

یکی از این دو شهید، 31 ساله بوده که درعملیات بدر به شهادت رسیده و شهید گمنام دیگر در 23 سالگی در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

 

همچنین امروز در شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی نیز پیکر مطهر دو شهید گمنام دیگر با حضور هزاران نفر از مردم شهیدپرور این شهرستان تشییع و در بوستان جوار مصلای نماز جمعه این شهر تدفین شد.

 

بنا به اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان شمالی چهار شهید گمنامی که امروز در شهرهای شیروان و سنخواست در این استان تشییع و تدفین شدند؛ در مناطق عملیاتی فاو و جزایر مجنون به شهادت رسیده بودند، کمیته‌ جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر مطهر این شهدا را به تازگی تفحص کرده بود.

 

البته امروز در سالروز شهادت امام هادی(ع)، همزمان با استان خراسان شمالی، پیکرهای مطهر 100 شهید دوران دفاع مقدس در 23 استان و 47 نقطه از شهرها، بخش ها و دانشگاه ها و مراکز آموزش نظامی و همچنین دو سایت مهم هسته ای کشور و یک اداره کل اطلاعات پس از تشییع، تدفین شد.

 

خراسان شمالی یکی از 23 استان کشور بود که همزمان با سالگرد شهادت امام علی النقی(ع)، میزبان پیکر مطهر چهار شهید گمنام از این 100 شهید تازه تفحص شده بود.

 

در این استان تاکنون بیش از 20 شهید گمنام در شهرستان های مختلف به خاک سپرده شده است.

 

خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند./9314/پ203/ب

ارسال نظرات