۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۴۲۸۲
امام جمعه بیرجند:

مهم ترین رسالت معلمان تربیت ابعاد جسمی و روحی دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تربیت ابعاد مختلف جسمی و روحی دانش آموزان را مهم ترین رسالت معلمان عنوان کرد و گفت: معلمی شغل انبیاست و معلمان مانند انبیا مربی جسم و روح انسان ها هستند بنابراین کوتاهی در رسالت معلمی جامعه را در سراشیبی سقوط قرار می دهد.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از معلمان برتر خراسان جنوبی با بیان این که یکی از مهم ترین صفت های خداوند صفت رب است، گفت: خداوند با صفت رب که به معنی مربی و تربیت کننده است انسان ها را در مسیر زندگی متعالی تربیت کرده و آنها را هدایت می کند.

وی با بیان این که پیامبران هم از صفت ربوبیت خداوند برخوردار هستند و به وسیله تربیت روحی و جسمی انسان ها را در مسیر کمال هدایت می کنند، گفت: معلمان هم رسالت پیامبر گونه ای دارند و وظیفه تربیت روحی و جسمی دانش آموزان را بر عهده دارند.

امام جمعه بیرجند با بیان این که در دنیا هیچ چیز با رسالت تربیتی معلمان جواب داده نمی شود و تنها خود خداوند می تواند پاداش اجر و مزد آنها را بدهند، گفت: معلمان در دوران مدرسه یکی از مهم ترین الگوها برای دانش آموزان هستند بنابراین با رعایت پوشش مناسب و اخلاق اسلامی می توانند زمینه نهادینه شدن فرهنگ دینی را در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجند با بیان این که وظیفه تربیتی معلمان بر وظیفه آموزشی آنها اولویت دارد، گفت: آموزشی که از تربیت اسلامی به دور باشد نه تنها زمینه ساز سعادت آدمی نیست بلکه زمینه گمراهی او را هم فراهم می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه در بیشتر مدارس وظیفه آموزشی در مقایسه با وظیفه پرورش و تربیت بیشتر در اولویت قرار گرفته و بی توجهی خانواده ها در درجه اول و مدرسه در مرتبه دوم موجب انحطاط و افزایش فساد اخلاقی در میان نسل جوان و نوجوان شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان این که باید محتوای کتاب های درسی متناسب با فرهنگ اسلامی باشد، گفت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید محتوا و تصاویر کتاب های درسی دانش آموزان با این فرهنگ مرتبط باشد و زنان چادری و محجبه به عنوان الگوی موفق زنان به دانش آموزان به خصوص دختران جوان معرفی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که لباس فرم مدرسه برای دختران  به معنای حجاب نیست، گفت: مسؤولان فرهنگی مدارس به ویژه معلمان پرورشی باید ابعاد مختلف سبک زندگی دینی از جمله حجاب را به خصوص  برای دختران به عنوان مادران و زنان آینده جامعه معرفی کنند.

وی با بیان این که رسالت تربیتی و پرورشی در اولویت نخست معلمان و مدارس قرار دارد، گفت: معلمی که با فداکاری های خود زمینه تربیت یک انسان شایسته را در راه خدا فراهم کند مانند مجاهدی است که برای نشر فرهنگ دینی با دشمنان در میدان کارزار مقابله کرده و به مقام شهادت رسیده است./968/پ202/ب

ارسال نظرات