۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۰۴۲۸۴
آیت الله حسینی بوشهری:

نیاز به حضور قوی علما و حوزه های علمیه در مقابله با عرفان‌های کاذب داریم

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که امام هادی (ع) در برابر مذاهب ساختگی ایستادند و با تربیت شاگردان بزرگی با این ها مقابله کرد گفت: امروز عرفان‌های کاذب گوشه گوشه شهرهای ما به خصوص تهران را گرفته اند و نیاز به حضور قوی حوزه های علمیه و علمای ما در این عرصه است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) چیذر تهران با بیان این‌که مقصود از صادقین در «اتقوالله و کونوا مع الصادقین» امامان هستند گفت: امامان و پیشوایان ما ادوار مختلفی داشتند اما اگر در یک نگاه جامع نگاه کنیم کل 250 سال زندگی امامان ما مجموعا یک حرکت است، همه ائمه(ع) یک هدف را نشانه گرفته بودند و بخاطر اقتضایات زمان هست که می‌بینیم تغییر روش در زندگی امامان(ع) دیده می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به خطبه 152 نهج البلاغه گفت: به ما سفارش شده به گونه ای عمل کنید که هم امامان (ع) را بشناسید و هم به گونه ای باشد که آنها بر این شناسایی مهر تایید بزنند، شناخت متقابل لازم است و اهل بیت (ع) باید بر شناخت ما مهر تایید بزنند و صرف ادعا نمی‌شود گفت ما محب اهلبیت (ع) هستیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به دوران زندگی امام هادی (ع) اظهار داشت: جامعه آن روز زیر بار امامت یک کودک نمی رفت اما جواب های امام جواد (ع) به سوالات و پرسشهای علما باعث شد که زمان امام هادی (ع) این را راحت تر پذیرفتند و دیگر آن گونه پرسش و پاسخ ها تکرار نشد.

وی با تاکید بر این‌که استاد برجسته یعنی استادی که در مواقعی که لازم است سخن می گوید و بیان موضع حق نمی هراسد گفت: ابن سکیت دانشمندی بود که متوکل عباسی برای تعلیم فرزندانش گرفت اما زمانی که پرسید فرزندان بهترند یا فرزندان امیرالمومنین این استاد با شجاعت از حق دفاع کرد و کشته شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که در زمان امام هادی (ع) نیز غلات، واقفیه و مذاهب ساختگی مختلفی بودند گفت: امام در جواب اینها زیارت جامعه کبیره را تعلیم می فرماید که جایگاه اهل بیت (ع) را نشان می دهد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که امام هادی (ع) در برابر مذاهب ساختگی ایستادند و با تربیت شاگردان بزرگی نظیر خضرت عبدالعظیم با این ها مقابله کرد تاکید کرد: امروز عرفان‌های کاذب گوشه گوشه شهرهای ما به خصوص تهران را گرفته اند و نیاز به حضور قوی حوزه های علمیه و علمای ما در این عرصه است.

وی افزود: مرجعیت امروز ما ادامه تشکیلاتی است که امام هادی (ع) تحت عنوان سازمان اداری وکالت برای گسترش تشیع و فرهنگ اهل بیت (ع) راه اندازی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این‌که کلمات نورانی امام هادی برای طلاب سودمند و راه گشاست ابراز داشت: اگر طلبه ای قابلیت رشد را داشته باشد عتاب و سرزنش و توبیخ استاد را می پذیرد و تحت تاثیر قرار می گیرد و  در احادیث آمده که مومن کسی است که سخن کسانی که نصیحتش میکنند را قبول کند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: سعی کنیم در طلبگی خسران نبینیم و مورد عاق امام زمان (عج) واقع نشویم، هرکس در این لباس مورد عاق امام زمانعج) واقع شود توفیق خدمت به دین نخواهد یافت.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، پنج ویژگی روحیه پرسشگری، کثرت اشتغال به علم، تهذیب اخلاق، خدمت به استاد و کمک طلبیدن از خدا را رمزهای موفقیت طلاب دانست و اظهار داشت: چشممان برای پاسخ گویی به نیازهای شیعیان در سطح جهان به شما طلاب است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری تاکید کرد: زندگی شهید مطهری برای طلاب آموزنده است و این استاد به عنوان یک استاد مسلط، مرد میدان علم، دانش، تقوا و پارسایی الگوی خوبی برای طلاب است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: کتاب‌های شهید مطهری پرجاذبه و شیرین و پرحلاوت است و اگر شهید مطهری شد شهید مطهری بخاطر عمق ارتباطی بود که در مناجاتش با خدا در نیمه های شب داشت

گفتنی است مرثیه خوانی و تقدیر از اساتید مدرسه علمیه قائم چیذر از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور مدیر و معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور صبح امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) برگزار شد./959/پ202/ص

 

ارسال نظرات