۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۰۴۲۹۱

برگزاری همایش تبیین شخصیت علمی امام خمینی در لرستان

خبرگزاری رسا ـ دبیرهمایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی(ره) از برگزاری همایش تبیین شخصیت علمی امام خمینی در 16 و 17 اردیبهشت ماه جاری در لرستان خبر داد.
امام خميني

حجتالاسلام اسماعیل توکلی، دبیر همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: این همایش ملی 16 و 17 اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد برگزار می شود.

وی با بیان این که تاکنون 115 اثر به دبیرخانه این همایش در دانشگاه آیت‌الله بروجردی شهرستان بروجرد ارسال شده است، افزود: همایش تبیین شخصیت علمی امام خمینی(ره) ملی در دو بخش دو بخش محورهای همایش و خلاصه‌نویسی آثار امام راحل(ره) برگزار می شود.

حجتالاسلام توکلی در ادامه موضوعات حقوقی، تفسیری، فقهی، فلسفی را از محورهای این همایش عنوان کرد.

وی افزود: بخش خلاصه‌نویسی آثار امام خمینی(ره) از چهار کتاب شرح چهل حدیث، پرواز ملکوت، سرالصلاة و ولایت فقیه بوده است.

دبیرهمایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی(ره) در ادامه تصریح کرد: از این تعداد مقاله ارسالی، 90 اثر آن در بخش محورها و 25 اثر نیز در بخش خلاصه‌نویسی است.

وی افزود: بیشتر این مقالات ارسالی از استان قم بوده اند.

حجت الاسلام توکلی با بیان این که شخصیت علمی امام خمینی(ره) نقش مهمی در تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی داشت، بیان داشت: عقاید امام (ره) برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است و حق بزرگی بر گردن ما دارد.

 همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی (ره) با سخنرانی سید حسن خمینی، حجت الاسلام دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و سید هاشم رسولی محلاتی از اعضای دفتر امام خمینی (ره) در تهران و نجف برگزار می شود.

حجت الاسلام توکلی در ادامه قرائت مقالات و اهدای جوایز به برترین ها، پخش کلیپ، نمایشگاه آثارامام خمینی(ره)، نمایشگاه عکس و نمایشگاه آثار خوشنویسی را از دیگر برنامه های این همایش بیان کرد./9451/ت303/ب

ارسال نظرات