۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۲۹۹
رییس کارگروه عفاف و حجاب مدرسه آیت‌الله ایروانی خبر داد:

اجتماع مردم تهران در راستای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ رییس کارگروه عفاف و حجاب مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی تهران گفت: عفاف و حجاب پرچمی برای فرهنگ است که در سایه آن فرهنگ اسلامی در فضای خانواده و جامعه گسترش می‌یابد.
تجمع

سید قاسم کوهپایه، رییس کارگروه عفاف و حجاب مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری اجتماع بزرگ مردم متدین و انقلابی با هدف عزم ملی جهت احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: این اجتماع روز چهارشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از ساعت 16در میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان تهران پیش از این دوبار نسبت به وضعیت حجاب تجمع اعتراض آمیز داشتند، گفت: درپی استقبال مردم، این حرکت به نهضت مردمی تبدیل شد.

رییس کارگروه عفاف و حجاب مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی تهران ابراز داشت: مساجد، بسیج، دفاتر علما، حوزه‌ علمیه، دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی در راستای شکل‌گیری این نهضت همکاری داشته و دارند.

کوهپایه با اشاره به این‌که برخی می‌خواهند این نهضت را به بازی‌های سیاسی تعبیر کنند و می‌گویند چرا در زمان دولت گذشته این حرکت را آغاز نکردید؟، اظهار داشت: عفاف و حجاب یک بحث کاملا دینی و این تجمع هم یک کار فرهنگی است، ما نسبت به همه دستگاه‌هایی که در رابطه با عفاف و حجاب مسؤولیت دارند مانند صدا و سیما و قوه قضاییه انتقاد داریم نه فقط نسبت به دولت، این تجمع در اعتراض به عملکرد مسؤولان برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به اشکال برخی مبنی بر این‌که با وجود مشکلات فرهنگی فراوان چرا بر مسأله عفاف و حجاب تمرکز کرده‌اید؟، به نامگذاری امسال به‌عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب پرچمی برای فرهنگ است که در سایه آن فرهنگ اسلامی در فضای خانواده و جامعه گسترش می‌یابد.

رییس کارگروه عفاف و حجاب مدرسه علمیه آیت‌الله ایروانی تهران با بیان این‌که فضای جامعه به‌نحوی شده که بی‌حجاب‌ها به کار خود افتخار می‌کنند و کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند، تقبیح می‌شود، افزود: با این اجتماعات به‌دنبال ایجاد عزم ملی در مسأله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر هستیم تا کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، احساس قدرت کند و با به‌وجود آمدن فضایی مانند 9 دی، مسؤولان در قبال این مطالبه مردمی پاسخگو باشند./956/پ202/ع

ارسال نظرات