۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۰۴۳۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اساتید حوزه و دانشگاه دو بال علم و تقوا را در طلاب و دانشجویان تقویت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از معلمان و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها خواست تا با تأسی از شهید مطهری دو بال علم و تقوا را در دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تقویت کنند.
حجت الاسلام يعقوبي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز شنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در محل هنرستان اندیشه بجنورد برگزار شد، با تأکید بر ترویج آثار و اندیشه های شهید مطهری در بین دانش آموزان، دانشجویان و طلاب اظهار کرد: معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه باید مروج اندیشه های بلند شهید مطهری در بین دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه باشند.

 

وی شهید مطهری را عالمی وارسته و یگانه توصیف کرد که سرمایه بزرگ کشور و نظام اسلامی به شمار می رفت و روزگار نظیر او را کمتر به خود دیده است.

 

امام جمعه بجنورد با یادآوری سخن امام خمینی(ره) که شهید مطهری را عالمی دانسته بودند که قدرت ایمان را با قدرت بیان و طهارت جان یک جا دارد؛ افزود: این شهید بزرگوار عالمی به روز و چندجانبه نگر بود که جنبه ها و شؤون مختلف در وی تجلی یافته بود و با درک صحیح از شرایط زمان خود، برای پاسخ گویی به نیازهای دینی و شبهات موجود اهتمام تمام داشت.

 

وی با تأکید بر این که معلمان و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها نباید بگذارند آثار و اندیشه های شهید مطهری به دست فراموشی سپرده شود، اضافه کرد: باید کتاب ها و نوشته های این عالم بزرگ به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب معرفی شود تا آنها از انحراف و تشکیک دور شوند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی از مسؤولان و متولیان آموزش و پرورش، دانشگاه ها و آموزش عالی و نیز حوزه های علمیه خواست تا با کمک معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه، علم آموزان را با استفاده از کتاب های شهید مطهری از لحاظ استدلال و شناخت پرورش دهند تا مدیران آینده نظام اسیر شبهات و ظلمات نشوند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی انسان برای پرواز نیازمند دو بال علم و تقوا است و در این میان لازم است معلمان مدارس و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها با تأسی از شهید مطهری این دو بال را در دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تقویت کنند تا زمینه رشد و تعالی آنها فراهم شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که مهم ترین وظیفه معلمان و اساتید تولید علم و تربیت نیروهای انسانی کارآمد و اسلامی برای آینده کشور است، افزود: علم آموزان امانت هایی در دستان معلمان و اساتید هستند و آنها باید با تربیت اصولی و الهی آنها، امانت دار خوبی باشند.

 

به گفته وی معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه لازم است همانند پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) با تربیت انسان هایی مقاوم و مؤثر، روشن گر راه آینده باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از نهادهای متولی آموزش در کشور خواست تا انسان سازی و انتقال تفکرات اصیل اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا مجموعه آموزش نظام بر پایه نوآوری شهید مطهری، به نوآوری های دیگری دست پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به بیان برخی مباحث شبهه برانگیز در شماری از مدارس استان از سوی معلمان، از این روند انتقاد کرد و گفت که مدارس با دانش آموزانی نوجوان، محل مناسبی برای مطرح کردن بحث های اختلاف برانگیز عقیدتی نیستند و بیان این گونه موارد در ذهن دانش آموزان نسبت به باورهای دینی علامت سؤال ایجاد می کند که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست./9314/پ202/ب

ارسال نظرات