۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۳۶۲

سفر دو مقام آمریکایی به سرزمین های اشغالی

خبرگزاری رسا ـ سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا و وندی شرمن، رییس هیأت آمریکایی در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت، به سرزمین های اشغالگر می‌روند.
آمريکا و اسرائيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو فردا، در آستانه دور دیگری از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 1+5 بر سر برنامه هسته ای، مقامات ارشد آمریکایی برای رایزنی با دولتمردان رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس سفر می‌کنند.

 

روزنامه های رژیم صهیونیستی روز جمعه خبر دادند که سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا و وندی شرمن، رییس هیأت آمریکایی در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه، 18 اردیبهشت، به سرزمین های اشغالگر می‌روند.

 

 این گزارش می افزاید، رایس و شرمن در صدر هیأت آمریکایی می‌خواهند به مدت دو روز در رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی از آخرین مواضع این کشور درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران آگاه شوند.

 

بر اساس این گزارش، رایس در کنار دیدار با یوسی کهن، مشاور جدید امنیت ملی رژیم صهیونیستی، دیدار جداگانه‌ای نیز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سرزمین های اشغالی، خواهد داشت.

 

 این نخستین بار است که رایس در این مقام به سرزمین های اشغالی سفر می‌کند.

 

یک هفته پس از سفر رایس و شرمن به سرزمین های اشغالی قرار است 23 اردیبهشت، دور چهارم از مذاکرات ایران و گروه کشورهای 5+1 در وین، پایتخت اتریش، برگزار شود.

 

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز جمعه، در دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید بر اهمیت مذاکرات هسته ای با ایران اسلامی تأکید کرد، گفت: در صورت ناکامی، تحریم‌هایی که به تازگی لغو شده دوباره تشدید خواهد شد.

 

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیمان موقت را «اشتباه تاریخی» نامیده و گفته است که انتظار دارد در پیمان نهایی هسته ای این اشتباه «جبران» شود./993/1409/ح

 

ارسال نظرات