۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۴۱۵
رییس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت علوم انسانی در مهندسی فرهنگی کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که تولید بومی در علوم انسانی باید براساس مبانی اسلامی باشد، گفت: در مهندسی فرهنگی نیز باید ظرفیت علوم انسانی با رویکرد اسلامی از طریق عالمان دینی کشور و فرهیختگان تقویت شود
حجت‌الاسلام سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا گرگان، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ظهر امروز در همایش خیرین مدرسه‌ساز دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در گرگان، با اشاره به اقتدار و عظمت ایران اسلامی در عرصه جهانی، گفت: امروز بسیاری از قدرت های جهان در برابر عظمت ملت ایران زانو زده اند.

 

وی با بیان این که اقتدار و عظمت ملت ایران هر روز بیشتر می شود، افزود: عزت مندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عصبانیت شدید استکبار جهانی به دنبال داشته است.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که به حتم غربی ها با ملت ایران کنار نخواهند آمد، خاطرنشان کرد: دشمنی استکبار و استعمار جهانی با نظام اسلامی ساختاری و ریشه ای است.

 

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که غربی ها از هر ظرفیت جهانی برای تضعیف اقتدار ایران استفاده کرده اند، افزود: تحریم، تهدید و حتی لشکر کشی نظامی علیه ملت ایران در سه دهه اخیر هیچ تأثیری نداشته و تنها بستری را برای اقتدار ملت ایران و رسوایی آنها در عرصه جهانی فراهم کرده است.

 

وی با بیان این که رشد علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در تولید علم نسبت به سال های گذشته قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تحریم های غرب علیه ایران اسلامی، امروز شاهد رشد گسترده و همه جانبه علم در داخل کشور هستیم و این با تکیه بر توان داخلی و خودباوری جوانان ایران اسلامی حاصل شده است.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که سرعت علم و فناوری در ایران اسلامی بسیاری از کشورها را وابسته دانش خود کرده است، تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای دنیا در بسیاری ازعلوم از ایران الگو می گیرد و این نشان دهنده اوج اقتدار ملی ما است.

 

وی با بیان این که با پشتوانه جوانان انقلابی و مستعد ایران اسلامی هر روز شاهد رویش های علمی جدید در کشورمان هستیم، گفت: با تولید علم ملت ایران می تواند در عرصه جهانی قدرتمند از همیشه حضوری اثرگذار تر داشته باشد.

 

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که تولید علم مهم ترین راه برون رفت از هجمه های دشمنان است، بیان داشت: گسترش روز افزون تولیدات علمی کشورمان را در برابر هرگونه تهدید و تحریم خارجی مصون می دارد.

 

وی با اشاره به این که اقتدار و عظمت امروز کشورمان مرهون از خودگذشتگی و جان فشانی های فرزندان این آب و خاک در عرصه های مختلف نظام است، تصریح کرد: نظام اسلامی با تکیه بر توان داخلی امروز توانسته در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای در جهان جزء چند کشور محدود شناخته شود.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید براین که دانشمندان جوان ایرانی با تقویت روند تولید علم و دانش در کشور پاسخ دشمنی های 35 ساله مستکبران عالم را خواهند داد، افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی با داشتن جوانانی متعهد و انقلابی پله های پیشرفت و توسعه را هر روز با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام خاموشی با تأکید براین که هیچ قدرتی توانایی رویارویی با عزت و اقتدار ملت ایران را ندارد، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان همواره تابع ولایت بوده و هستند و در مسیر اقتدار و عزت نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

 

ربیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که ایران اسلامی امروز به یک قدرت غیرقابل انکار در منطقه و جهان تبدیل شده است، بیان داشت: ایران اسلامی به قدرت محکم نسل جوان و تولید دانش باور دارد و با این پشتوانه‌ها به سرعت پیش می‌رود.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی عزت و استقلال را به ملت ایران هدیه داد، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب کشورمان در بسیاری از بخش ها وابسته کامل غرب بود.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که غربی ها می خواستند ملت ایران همواره وابسته خود نگه دارند، افزود: اما امام راحل با خودباوری که در ملت ایران ایجاد کرد توانست مسیر پیشرفت وتعالی کشور را برای مسؤولان و آحاد جامعه همواره سازد.

 

حجت الاسلام خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت علوم انسانی در کشور تأکید کرد و گفت: در این حوزه نباید به تولیدات غرب که از کلام وحی بهره ای نبرده اند تکیه کنیم.

 

وی با بیان این که تولید بومی در علوم انسانی باید براساس مبانی اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: در مهندسی فرهنگی نیز باید ظرفیت علوم انسانی با رویکرد اسلامی از طریق عالمان دینی کشور و فرهیختگان تقویت شود./950/پ202/ج

ارسال نظرات