۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۰۴۴۱۷
مدیر استانی حوزه علمیه کرمان تأکید کرد؛

ضرورت مطالعه کاربردی آثار شهید مطهری از سوی طلاب حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه کرمان با اشاره به مقام علمی شهید مطهری بر ضرورت مطالعه کاربردی طلاب نسبت به آثار و تألیفات این معلم شهید تأکید کرد.
حجت الاسلام حسين الله وردي مدير حوزه علميه کرمان حجت الاسلام حسين الله وردي مدير حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین الله وردی، مدیر حوزه های علمیه کرمان صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه کرمان که در مدرسه محمودیه برگزار شد، گفت: استاد شهید مطهری از ثمره های حوزه علمیه بود و حوزه علمیه این آمادگی را دارد که دوباره چنیین شخصیت هایی رابه جامعه تحویل دهد.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های شهید مطری در دوران تحصیل، فعالیت های ذاتی او بود که وقتی مطلبی را با چشم دیده یا با گوش شنیده باشد، سریع در ذهن ایشان می ماند و دیگر آن مطلب را فراموش نمی کرد.

 

حجت الاسلام الله وردی با اشاره به این که شهید مطهری در بیان خود شگفت انگیز بودند، اظهار داشت: بهترین وصف استاد معنویاتی است که ما طلاب باید این معنویات را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم در کنار درس تقوا را در خود تقویت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه کرمان به خاطره از رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون شهید مطهری اشاره کرد و ابراز داشت: شهید مطهری در سفر خود از تهران به مشهد به خانه ما می آمدند که در یکی از شب ها وقتی که برای نماز شب بیدار شدند آن قدر گریه کردند که خانواده ما از خواب بیدار می شدند.

 

وی تصریح کرد: مهم ترین درسی که ما طلاب می توانیم از زندگی استاد مطهری بگیریم این است که این معلم بزرگوار مقید به حفظ ظواهر شرعی بودند که در حالات ایشان نوشته شده که تلاوت قرآن همراه تدبر قبل از خواب را ترک نمی کردند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه کرمان با توجه به این که شهید مطهری در همه حالات ظواهر شرعی خود را حفظ می کردند، خاطرنشان کرد: همه موفقیت یک انسان به هوش نیست بلکه باید در کنار درس و بحث تعبد به عقاید دینی به خصوص معنویات باشد.

 

حجت الاسلام الله وردی با بیان این که احترام به اساتید عامل موفقیت طلاب در درس و تهذیب است، ادامه داد: شهید مطری در احترام نسبت به استاد خود علامه طباطبایی هیچ گاه دریغ نمی کردند و همین احترام سبب شد که استاد مطهری به درجات بالای عرفانی دست پیدا کنند که حتی دشمنان اسلام برای این شخصیت بزرگوار برنامه ریزی های کرده بودند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به مقام علمی شهید مطهری یاد آور شد: طلاب باید در برنامه ریزی خود کتاب های شهید مطهری را بخوانند و به آن عمل کنند زیرا ایشان در جایگاه علمی، دارای مقام بالایی بودند که ما باید نوشته های این بزرگوار را خوانده و عملی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری علاوه بر این که در سطح علمی مقام بالایی داشت، فعالیت های سیاسی زیادی را در کنار امام راحل انجام می دادند که در زمان شهادت او بسیاری از سیاست مدار های جهان پیام صادر کردند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه کرمان با اشاره به خطبه 156 نهج البلاغه امام علی(ع) که می فرماید ایمان داشتن بیانگر عمل صالح و عمل صالح بیانگر ایمان است، تأکید کرد: استاد مطهری با استفاده از کارهای خود توانست مصداق بارز خطبه امام علی(ع) باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آثار شهید مطهری سبب شد که کشورهای مخالف نظام اسلامی کتاب های این بزرگوار را در بین مرم تحریم کنند زیرا خواندن کتاب های استاد مطهری از سوی مردم با اهداف شهید مطهری علیه غرب، آنها را نگران کرده بود.

 

حجت الاسلام الله وردی در پایان گفت: وظیفه ما طلاب در جهان امروز این است که در مقابل اهداف دشمن سکوت نکنیم و سعی کنیم که رهنمودهای مقام معظم رهبری را در کشور اجرایی کنیم./970/پ202/ب

ارسال نظرات