۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۰۴۴۴۷
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

اندیشه‌های شهید مطهری سبب بیمه شدن جوانان در برابر افکار التقاطی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان این که مسؤولان و متولیان فرهنگی در جهت شناساندن شخصیت واقعی شهید مطهری تلاش کنند، گفت: آشنایی جوانان با اندیشه‌های مطهری سبب بیمه شدن فکری جوانان در برابر تفکر التقاطی می شود.
حجت الاسلام رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک هفته معلم با اشاره به این که استعدادهای شهید مطهری در محضر بزرگانی همچون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی به شکوفایی رسید، افزود: شهید مطهری در بستر مناسب حوزه‌های علمیه تبدیل به شجره طیبه‌ای شد که مصداق بارز آیه 25 سوره ابراهیم «تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا میوه‌ هایش را هر دم به اذن پروردگارش مى‌دهد» است که میوه‌های آن در معارف قرآنی، علم کلام، تفسیر، اصول، فلسفه، حکمت و عرفان را در جامعه دینی و اسلامی تبلور یافت.

وی با اشاره به مقام علمی شهید مطهری گفت: معارف نورانی و برگرفته از منابع الهی شهید مطهری از نظر علمی چنان پربار بود که شنونده را هم از لحاظ منطق و استدلال عقلی قانع و تسلیم می کرد و هم از نظر معرفتی و کشف و شهود درونی به مرتبه رضایت و یقین می‌رساند.

امام جمعه بلداجی به تأثیرگزاری و نقش شهید مطهری در مبارزات فکری و فرهنگی دوران انقلاب اشاره کرد و با تأکید بر این که تفکر انقلابی و عقاید دینی داشتن مهم‌تر از انقلابی بودن است، گفت: در زمان شهید مطهری افکار و عقاید التقاطی یعنی اسلام ناخالص از سوی نویسندگان منافق و طیف‌های غرب‌زده و افکار کمونیستی که وانمود می‌کردند جهان آینده متعلق به کمونیسم است، جامعه را تحت تأثیر جدی خود قرار داده بود.

این مقام مسؤول تأکید کرد: این در حالی بود که اسلام سنتی و تعبدی نمی‌توانست پاسخ‌گو و راضی‌کننده دل‌های آنان باشد و این سبب سوق پیدا کردن جوانان جامعه به سوی اسلام التقاطی بود و شهید مطهری در چنین شرایطی پا به عرصه گذاشت و اسلام ناب محمدی(ص) را به شیواترین شکل برای قشر جوان مطرح کردند.

حجت الاسلام رحمانی به نقش شهید مطهری در جبهه سیاسی دوران انقلاب اشاره و ابراز داشت: از نظر سیاسی، شهید مطهری با تحلیل نهضت‌های صد سال اخیر و نقش‌آفرینی آنان در تکوین بیداری اسلامی، جامعه را متوجه شخصیت امام خمینی(ره) و نبوغ منحصر به فرد ایشان کرد و نشان داد که شخصیت امام با افرادی همچون سید جمال، مدرس، شیخ فضل‌الله نوری و کاشانی علی رغم عظمت و بزرگی این بزرگان، قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به نقش شهید مطهری در وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد: شهید مطهری و شهید مفتح به سبب تعامل مناسب و تأثیرگزار در محیط‌های دانشگاهی توانستند با همکاری بسیاری از فعالان دانشگاهی وحدت حوزه و دانشگاه را به بهترین شکل ممکن و بسیار جدی به اجرا در بیاورند و از این نظر هم وحدت این دو نهاد ارزشمند توانست سبب پیروزی اهداف انقلاب اسلامی شود.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری نقش شهید مطهری را در مبارزه با خرافات و شبهه در حوزه مسائل مذهبی و دینی مهم توصیف کرد و بیان داشت: شهید مطهری بسیاری از فرصت‌های معنوی همچون نگاه به قرآن، اسلام، امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) را که تبدیل به تهدید شده بودند با استفاده از آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) تبدیل به فرصت کرد؛ عرصه دینی را از این خرافات پاک کرده و اسلام اصیل را به جامعه معرفی کرد و سبب حرکت ماشین عظیم انقلاب در ایران، منطقه و انشا‌الله در جهان هم خواهد شد.

امام جمعه بلداجی مسؤولان و متولیان فرهنگی را به تلاش در جهت شناساندن شخصیت واقعی شهید مطهری توصیه کرد و گفت: آشنایی جوانان با اندیشه‌های مطهری که برگرفته از اسلام ناب و اصیل است، سبب بیمه شدن فکری جوانان در برابر تفکر التقاطی می شود و از مدیران فرهنگی انتظار داریم که در درجه نخست خودشان مطهری را بشناسند و سپس در معرفی شخصیت علمی و فرهنگی شهید مطهری به جوانان کوتاهی نکنند.

وی با توصیه به مطالعه آثار شهید مطهری یادآور شد: آثار باقی‌مانده از شهید مطهری برگرفته از معارف عمیق دینی و آموزه‌های قرآنی و دینی است و این عامل به همین جهت در زمان انقلاب از نظر تغذیه فکری و دادن اندیشه دینی از اهمیت بسیاری برخوردار بود./9457/ت302/غ
ارسال نظرات