۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۰۴۴۶۳

اوکراین میدان نزاع آمریکا و روسیه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با افزایش تنش در شرق اوکراین، وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی به همتای آمریکایی اش گفت عملیات نظامی، اوکراین را به سوی جنگ داخلی و برادرکشی سوق می دهد.
دو دشمن ديرينه آمريکا روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ عملیات موسوم به «ضدتروریسم» نیروهای نظامی دولت مرکزی اوکراین بدنبال سقوط دو هلی کوپتر ارتش و کشته شدن ده ها نفر در شرق و جنوب شرق این کشور در سه روز اخیر، شدت گرفته است.

 

نیروهای نظامی دولت موقت اوکراین پس از کراماتورسک درصدد کنترل کامل دو شهر اسلوویانسک و لوهانسک هستند.

 

حادثه آتش سوزی پرتلفات روز جمعۀ ساختمانی در شهر اودسا و ناآرامی های پیرامون آن که به کشته شدن بیش از 40 نفرِ غالبا حامی روسیه انجامید خشم مسکو و حامیان روسیه در اوکراین را برانگیخته است.

 

از همین روی، جدایی طلبان خشمگین در شهر دونتسک طی تظاهراتی شعار «ما حادثه اودسا را از یاد نمی بریم و نمی بخشیم» را سر دادند.

 

همزمان با افزایش تنش در شرق اوکراین، وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی به همتای آمریکایی اش گفت عملیات نظامی، اوکراین را به سوی جنگ داخلی و برادرکشی سوق می دهد.

 

سرگئی لاوروف همچنین خواستار اعمال فشار آمریکا به کی یف جهت پایان یافتن عملیات نظامی در شرق اوکراین شد.

 

در مقابل جان کری به سرگئی لاوروف گفت که روسیه باید از حمایت جدایی طلبان دست بردارد تا مشمول تحریمات جدید و شدیدتر غرب نشود./1409/ح

ارسال نظرات