۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۰۴۴۶۵

همکاری مبلغان آذربایجان غربی در اجرای طرح های ترویجی پرداخت زکات

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از همکاری 34 روحانی مبلغ سال گذشته در ترویج و تبلیغ زکات در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: امسال نیز روحانیان طرح هجرت استان در اجرای طرح های ترویجی زکات مشارکت و همکاری دارند.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی امروز در نشست شورای زکات استان که با حضور دبیر شورای زکات کشور و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: جامعیت دین مبین اسلام در ابعاد مختلف جامعه بشری در امر عبادت، معنویت و احکامی که در مورد عمران و آبادانی و اقتصاد جامعه اسلامی است، مطرح شده که برنامه زکات و خمس از مهم ترین آن ها به شمار می آید.

 

وی افزود: زکات بر اقلام ثلاثه، غلات اربعه و نقدین که در مجموع نه مورد است تعلق می گیرد که موارد مصرف آن هم نه مورد بیان شده است.

 

حجت الاسلام فخری با بیان این که تعداد قابل توجهی از روحانیان طرح هجرت با مشارکت معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علیه استان در این امر شرکت داشته اند، تصریح کرد: 34 روحانی و مبلغ دینی برای ترویج و تبلیغ زکات در مناطق روستایی استان در سال گذشته شرکت داشته اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که اهمیت و آثار مثبت پرداخت زکات در توسعه و عمران جامعه باید از سوی علما و روحانیان در منابر و خاطبه ها از جمله نمازهای جمعه بازگو شود، گفت: زکات از احکام مترقی دین اسلام است، ترویج امر زکات از سوی مسؤولان چندان مورد توجه نبود ولی در سال های گذشته اقدامات مثبتی در راستای فرهنگ سازی امر زکات انجام گرفته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: ظرفیت جامعه اسلامی می طلبد فرهنگ پرداخت زکات برای افرادی که قدرت پرداخت آن را دارند تبیین و فرهنگ سازی شود.

 

رشد 37 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

 جلال حسین زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 114 میلیارد ریال زکات از سوی مردم استان پرداخت شد که نسبت به سال 91 از رشد 37 درصدی برخوردار بود.

 

وی با بیان این که از سال 83 تا 92 مبلغ 307 میلیارد ریال از مردم آذربایجان غربی زکات جمع آوری شده است، گفت: از این مبلغ 106 میلیارد سهم پروژه هایی از قبیل مسجد، حسینیه، خانه عالم، غسال خانه، جمع آوری آب های سطحی و تعمیرات و 101 میلیارد ریال نیز سهم فقرای استان بوده است.

 

حسین زاده به اهداف مهم هزینه کرد زکات اشاره کرد و ادامه داد: جهت دهی آن به سمت رفع نیازمندی های فقرا است که در این مسیر سال گذشته 80 درصد از زکات جمع آوری شده به فقرا و 20 درصد نیز به پروژه ها اختصاص یافت.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال 92 بیش از 882 میزگرد و مصاحبه با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در خصوص زکات صورت گرفت که از این تعداد 442 دقیقه اخبار، 246 دقیقه برنامه های ویژه زکات و یک هزار و 623 دقیقه برنامه های جانبی با محوریت زکات بوده است.

 

یادآور می شود، شورای زکات آذربایجان غربی با حضور دبیر شورای مرکزی زکات کشور، امام جمعه ارومیه و مدبران کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کمیتع امداد و بهزیستی آذربایجان غربی در سالن جلسات استانداری برگزار شد./1302پ203/ب

ارسال نظرات