۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۵۱۴

ترس آلمان در مواجهه با جاسوسی های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ پیش از این دولت آلمان از پارلمان این کشور خواست در ادامه تحقیقات خود در خصوص پرونده شنود مکالمات تلفنی از اسنودن برای ارائه شهادت به پارلمان دعوت نکند. دولت بیم دارد این مسئله تاثیری نامطلوب بر روابط آلمان و آمریکا بگذارد.
ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان امنيت ملي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: نماینده حزب سبزهای آلمان در کمیسیون پارلمانی، از عدم همکاری دولت این کشوردر پرونده شنود تلفنی انتقاد کرد


به گزارش این خبرگزاری؛ دولت آلمان با کمیسیون پارلمانی تحقیق درخصوص پرونده شنود مکالمات تلفنی مقامات آلمانی همکاری نمی‌کند. دولت از دادن اسناد مهمی به این کمیسیون سرباز زده و تاکید دارد اعضای کمیسیون به صورتی محدود به اسناد مربوطه دسترسی پیدا کنند.


در این رابطه گفته می‌شود به ویژه اطلاعات مربوط به مذاکرات آلمان با آمریکا پیرامون "تفاهمنامه امنیتی و اطلاعاتی" در اختیار نمایندگان عضو کمیسیون گذاشته نخواهد شد. دویچه وله به نقل از یک مقام عالیرتبه دولت آلمان افزود: این مسئله "تابو" است، زیرا مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است.


دولت آلمان بویژه پس از افشای شنود تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از آمریکا خواست که تضمین دهد در آینده فعالیت‌های شنود غیرقانونی در خاک آلمان انجام نگیرد. مذاکرات مربوط به "تفاهمنامه امنیتی و اطلاعاتی" آلمان با آمریکا تابحال نتیجه مشخصی نداده است. در دیدار مرکل با اوباما در واشنگتن (12 اردیبهشت / 2 مه) نیز این موضوع جزو گفتگوهای اصلی طرفین نبوده است.


پیش از این دولت آلمان از پارلمان این کشور خواست در ادامه تحقیقات خود در خصوص پرونده شنود مکالمات تلفنی از اسنودن برای ارائه شهادت به پارلمان دعوت نکند. دولت بیم دارد این مسئله تاثیری نامطلوب بر روابط آلمان و آمریکا بگذارد. /1421/1409/ح

ارسال نظرات