۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۰۴۵۸۹

برگزاری نمایشگاه کتاب آثار حضرات آیات حسن زاده و جوادی در آمل

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه کتاب آثار حضرات آیات حسن زاده و جوادی در مصلی نمازجمعه دابودشت آمل دایر شد.
برگزاری نمایشگاه کتاب آثار حضرات آیات حسن زاده و جوادی در آمل

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، امام جمعه دابودشت آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که همزمان با هفته معلم و برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتابی از حضرات آیات علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی در مصلی نمازجمعه دابودشت برپا شده است.

 

وی با اشاره به این که تکریم بزرگان و ترویج آثار آنان به عنوان امری ارزنده و مهم است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا نسل جوان جامعه را بیش از پیش با آثار گرانقدر و اندیشه های بزرگ عالمان دینی آشنا کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که این نمایشگاه با مدیریت مرکز بین المللی نشر اسراء تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی دایر شده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه 170 جلد از کتب آیت الله جوادی آملی، کتاب جدید تفسیر تسنیم شماره 32 قرآن کریم، 100 مجموعه صوتی و تصویری و کتب ارزنده بسیاری برای استفاده کنندگان علاقمندان قرار داده شده است.

 

امام جمعه دابودشت با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: تجربه جهانی نشان می دهد که رشد و توسعه تمدنها ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع نمی توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد.

 

وی با بیان این که دانش اندوزی و کتاب خوانی در دین مبین اسلام از جایگاه والا و شأن عالی برخوردار است، بیان داشت: روایت‏های گوناگونی از پیامبر خدا و ائمه معصومین موجود است که پیروان دین مبین اسلام را به دانش ورزی و کتاب خوانی توصیه و سفارش فرموده‏اند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که کتاب دربردارنده اندیشه‏ها و تفکرات اندیشه وران و نخبگان ملت‏ها و امانت دار عقلانیت و خردورزی است، تصریح کرد: باید با کتاب انس بگیریم و از جام اندرزها، تجربه‏ها و معرفت آن بنوشیم تا سرمست دانایی و آگاهی شده و به سوی شاه‎راه حقیقت رهنمون شویم./950/پ203/ب

ارسال نظرات