۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۵۹۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

تجلی فرهنگ اسلامی نیازمند حرکت جهادی و مشارکت مردمی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل گفت: فرهنگ جامعه زمانی تجلی پیدا می کند که عزم ملی همراه با مدیریت جهادی باشد و مسؤولان جهادگونه وارد میدان شوند.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در آمل، امروز و همزمان با سالروز شهادت استادشهید مطهری وهفته معلم از معلمان و فعالان قرآنی شهرستان آمل درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل تجلیل به عمل آمد.

 

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل در این همایش که با اشاره به این که خداوند کریم قرآن را بر سینه پیامبر نازل کرد چراکه خود پیامبر و اهل بیت(ع) و قرآن هستند، گفت: نباید به گونه ای باشد که تنها به ظاهر و کلمات قرآنی بسنده کنیم و باید قرآن و حقیقت قرآن کریم که امام معصوم (ع) به عنوان حی و حاضر است را دنبال کنیم.

 

وی با انتقاد از مسؤولان که در جهت اشاعه فرهنگ قرآنی توجه کم تری دارند، افزود: متأسفانه جامعه اسلامی رنگ و بوی مهدویت ندارد و از نام امام زمان(عج) خبری نیست که باید در این راستا گام های شایسته ای برداشته شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که امروز مسؤولان استانی تابلوی به شهر شهیدپرور را برداشتند و به جای آن شهر توریستی را نصب کردند، بیان داشت: این روح در حال سفر کردن و جابجایی است که اگر ما مسؤولان به شعار قرآنی در جامعه توجه نکنیم باید به آیندگان جوابگو باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل با اشاره به این که در همه مراحل زندگی باید قرآن راببینیم نه تنها درحد خواندن که باید اشرافیت قرآن کریم در خانواده حاکم باشد که اثرات ارزنده ای به ارمغان می آورد، تصریح کرد: برای انسان شدن باید دربرابر مکتب قرآن زانو زد تا انسانی متولد شویم که یک امری مهم و ضروری است .

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که مفاهیم حیات بخش قرآنی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی است که باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

وی گفت: امروز دشمن در کمین نشسته است تا با نقشه ها و برنامه های خود قرآن را از ما بگیرد و دلیلش این است که می داند اگر قرآن و پیروی از دستورات آن را از جامعه اسلامی بگیرد دیگر ارزش ها رنگ خواهد باخت و اسلام هم از ما گرفته خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل، اضافه کرد: باید در راستای ترویج معارف و مفاهیم قرآن کریم اهتمام خاصی صورت گیرد و دلیلش در آن است که علاوه بر تعالی و تکامل در انسان زمینه ساز دستیابی به سعادت را نیز برای او فراهم می آورد.

 

وی با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

وی، افزود: فرهنگ جامعه زمانی تجلی پیدا می کند که عزم ملی همراه با مدیریت جهادی باشد و مسؤولان جهادگونه وارد میدان شوند و مشارکت مردمی را در کنار خود داشته باشند که اگر این دو نباشند همه تلاش ها  و زحمات بی فایده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال عنوان ها نیست بلکه به دنبال کار است و باید سعی کنیم قرآن را در دل و جان حقیقی انسانی پیاده کنیم تا خودمان قرآنی شویم و بتوانیم دست دیگران رابگیریم ./950/پ202/ب

ارسال نظرات