۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۴۶۷۴

مراسم رونمایی از تازه‌های نشر وزارت امور خارجه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از تازه‌های نشر وزارت امور خارجه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از تازه‌های نشر وزارت امور خارجه عصر امروز دوشنبه با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سرای اهل قلم بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش واعظی در این مراسم به کتاب "انقلاب و تحول سیاسی در خاورمیانه" که تألیف خود اوست، اشاره کرد و اظهار داشت: در این کتاب به تحولات کشورهای دستخوش جنبش پرداخته‌ایم و سعی کردیم تا آنجا که امکان داشت، تحلیل کنیم و مؤلفه‌های مؤثر بر تحولات و همچنین آخرین تحولات را بیان کنیم.

وی ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، اظهار داشت: به‌عنوان کسی که عمری را در سیاست خارجی گذراندم، می‌گویم برخلاف برخی انتقاداتی که از مسیر انصاف خارج و بیشتر جریانی و سیاسی است، کار فوق‌العاده و بسیار بزرگ انجام شده است.

واعظی افزود: مردم، کشور و رهبری دوباره در افکار عمومی دنیا و احترام و عزت خود برگشته و ایرانیان خارج از کشور احساس رضایت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آنچه تا امروز از مذاکرات هسته‌ای شاهد بودیم این است که پایه‌های تحریم ظالمانه متزلزل شده و امیدواری‌ها نسبت به آینده افزایش یافته است.

در ادامه مراسم سلیمان پور، رییس مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: از دیرباز تولید فکر و اندیشه مؤلفه‌های بنیادینی در ایجاد بسترهای لازم برای استحکام و قدرت جوامع انسانی بوده است.

وی افزود: در حقیقت فکر و اندیشه زیربنای توسعه کشورها به شمار می‌رود و ملل موفق و پیشرو در همه ادوار تاریخ هیچ‌گاه دست از تولید فکر و اندیشه برنداشتند و رمز موفقیت آنها همواره تفکر، خردورزی، تولید علم و دانش و بسط و نشر آن بوده است.

سلیمان پور کتاب را حاصل اندیشه‌ورزی محققان و پژوهشگران و نمادی از یک فکر منسجم و هدفمند دانست که به جامعه علمی و دوستداران آن عرضه می‌شود و سهم بسزایی در شکوفایی فکری کشورها دارد.

سلیمان پور گفت: مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه در طول حیات خود تلاش نموده تا سهم خود در پژوهش، تحقیق، تحلیل، آموزش و نشر آثار در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل، سیاست بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای و صلح و امنیت و تاریخ روابط خارجی حمایت کند و با نشر بیش از 1700 اثر نقش بسزایی در طول این دوران در تولید ادبیات در این حوزه ایفا نموده است.

وی بیان داشت: انتشارات وزارت امور خارجه امسال با بیش از 400 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور یافته که شامل بیش از 60 کتاب جدید یا تجدید چاپ در یک سال گذشته است.

همچنین صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تشکر از آقایان ظریف و واعظی به‌دلیل این‌که اهل تألیف کتاب و کتابت هستند، گفت: امیدوارم این سنت همچنان باقی بماند و کارهای اجرایی و مدیریتی بازدارنده از تحقیق و تألیف نباشد.

وی نمایشگاه کتاب را میعاد اهل فرهنگ و اندیشه دانست و ابراز داشت: یکی از کارکردهای نمایشگاه کتاب نشست‌های علمی است که امسال بیش از 250 نشست علمی در آن برگزار می‌شود.

براساس این گزارش دامن پاک، مدیر مسؤول انتشارات وزارت امور خارجه در این مراسم گزارشی از عملکرد این انتشارات را ارائه کرد.

در این مراسم از دوازده کتاب جدید انتشارات وزارت امور خارجه ازجمله "دیپلماسی چند جانبه" تألیف محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و محمد کاظم سجاد پور و " انقلاب و تحول در خاورمیانه" تألیف محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد./956/پ202/ع

ارسال نظرات