۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۰۴۷۱۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

سوم خرداد تجلی جهاد آگاهانه و شجاعت ملت ایران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: سوم خرداد و فتح خرمشهر ، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد در ساری  افزود: امام خمینی(ره) فتح خرمشهر را یک مسأله غیرعادی و مافوق طبیعت می‌دانستند.

 

وی ادامه داد: مجهز شدن به سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی موجب پیروزی عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس فتح خرمشهر شد.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: فتح خرمشهر در حالی به دست آمد که قدرت‌های بزرگ و بسیاری از کشورهای منطقه، به صورت همه جانبه از رژیم بعثی عراق پشتیبانی می‌کردند و کمک‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی زیادی را در اختیار رژیم عراق گذاشته بودند و از نفوذ خود در سازمان‌های بین‌المللی نیز برای حمایت از این کشور استفاده می‌کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، اظهار داشت: آزادی خرمشهر تنها در مقابل عراق معنا پیدا نمی‌کند بلکه رویارویی با کشوری است که در سطح گسترده از حمایت قدرت‌های بزرگ برخوردار بود.

 

وی افزود: رزمندگان اسلام برای آزادسازی این شهر مهم، عملیات بیت‌المقدس را که بزرگ‌ترین عملیات درون مرزی است انجام دادند و این عملیات، اوج ذلت دشمن و روحیه تجاوز گرانه او را به نمایش گذاشت و در عین حال، سر فصل جدیدی از شیوه‌های خاص جنگ مردمی و تاکتیک‌های منحصر به فرد آن را در دفاع مقدس گشود.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، ضربه اساسی و تعیین‌کننده‌ای بر پیکر دشمن وارد ساخت و همه معادلات، باورها و تصوراتی را که در مورد توانایی و قابلیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، تغییر داد.

 

وی ادامه داد: آزادی خرمشهر سبب شد دشمن خیال خام پیروزی بر ایران را به فراموشی بسپارد و رژیم بعثی عراق و حامیان خارجی قدرتمند آن در برابر اراده و ایمان ملت عظیم ایران سر فرود آوردند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در ادامه گفت: مقاومت مردم در برابر دشمن حماسه‌ای از یاد نرفتنی است، چرا که مردم در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند، آنها با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامیشان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی‌نظیر بود.

 

وی ادامه داد: به اعتقاد کارشناسان نظامی، مقاومت بی سابقه‌ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت‌ها قابل مقایسه نیست و خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخی است که گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

 

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: سوم خرداد و فتح این شهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این امت است و آزادسازی خرمشهر در عملیات شگفت انگیز بیت‌المقدس، از قدرتی حکایت می‌کرد که همت و ایمان رزمندگان اسلام آن را پدید آوردند./950/پ202/ب

ارسال نظرات