۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۰۴۷۲۱
امام جمعه واشنگتن:

ترویج وهابیت مهم ترین برنامه آمریکا برای مبارزه با اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هاشمی اصلی ترین برنامه آمریکا برای مبارزه با گسترش اسلام و مذهب تشیع در جهان را ترویج و حمایت از وهابیت ذکر کرد.
حجت الاسلام هاشمي امام جمعه واشنگتن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیدهادی هاشمی، امام جمعه واشنگتن دی. سی روز سه شنبه در جمع مردم شهرستان گرمه در استان خراسان شمالی به استقبال روزافزون مردم آمریکا نبست به دین مبین اسلام و گرایش به مذهب تشیع اشاره و اظهار کرد: علی رغم تبلیغات اسلام هراسی رایج در آمریکا و کشورهای غربی، عموم مردم آمریکا نگاه مناسبی نسبت به مسلمانان دارند و روابط بین آنها حسنه است.

 

وی اضافه کرد: اکنون در آمریکا سالانه چندین نفر به دین مبین اسلام مشرف می شوند و به همین دلیل نیز بزرگترین ترس دولت مردان آمریکایی گرایش مسیحیان این کشور به دین اسلام و گزینش مذهب تشیع است.

 

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: متفکران غربی و آمریکایی به دلیل آن که توان مقابله با احادیث و منطق قوی تشیع را ندارند؛ راه دیگری به غیر از مباحثه را در پیش گرفته و حمایت از گروه های تندرو و افراطی را به دولت مردان و تصمیم گیران خود پیشنهاد می دهند.

 

امام جمعه مرکز ایالات متحده آمریکا اصلی ترین برنامه دولت این کشور برای مبارزه با گسترش اسلام و مذهب شیعه در جهان را ترویج و حمایت از وهابیت ذکر کرد.

 

وی به فعالیت های دینی مسلمانان آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: مسلمانان آمریکا از برنامه های مذهبی ایرانیان مقیم در این کشور استقبال بسیار خوبی می کنند.

 

به گفته حجت الاسلام هاشمی در ماه رمضان حدود دو هزار نفر از مسلمانان مقیم واشنگتن دی. سی در نماز جمعه و برنامه های مذهبی ایرانیان شرکت می کنند.

 

وی روحیه علم آموزی و تلاش برای آگاهی، وقت شناسی و تعهد کاری، تلاش برای توسعه صنعت، پایبندی به قوانین و ... را برخی از خصوصیات و واقعیات مثبت مردم آمریکا دانست و عنوان کرد که مسلمانان می توانند از ویژگی های مثبت و پسندیده مردم آمریکا الگو بگیرند.

 

 

حجت الاسلام هاشمی در عین حال نگاه ابزاری به زن در جوامع غربی را یکی از بزرگترین تفکرات اشتباه رایج در این کشورها ذکر و اضافه کرد: این در حالی است که نگاه اسلام به زن؛ نگاهی انسانی و الهی بوده و از مردان به عنوان نگهبانان زنان یاد می کند.


وی اظهار داشت: دین مبین اسلام زن را گنجی در دستان مرد می داند که مرد باید همانند گوهری گرانبها از او محافظت کند.

 

وی همچنین با اشاره به آرامش حاصل از ایمان، با قرائت آیه « ...الا بذکر الله تطمئن القلوب»، افزود: انسان در سایه ایمان به آرامش می رسد و کسی که ایمان داشته باشد هیچ گاه دچار ترس و حزن نمی شود.

 

گفتنی است، حجت الاسلام سیدهادی هاشمی، امام جمعه واشنگتن دی. سی مرکز ایالت متحده آمریکا به منظور دیدار با اقوام خود به استان خراسان شمالی و شهرستان گرمه سفر کرده بود.

 

وی که کارشناس ارشد علوم قرآنی و حافظ کل قرآن کریم نیز هست؛ در مدت حضور سه روزه خود در این شهرستان با هماهنگی مسؤولان حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان؛ علاوه بر چندین دیدار و سخنرانی در جمع مردم دین مدار گرمه، در نشستی که به منظور آشنایی دانشجویان با افکار و کردار مردم مسلمان و غیرمسلمان آمریکا برگزار شده بود نیز شرکت کرد و به سؤالات حاضران پاسخ داد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات