۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۴۷۳۹

صدور 610 گواهینامه طرح تربیت حافظ قرآن کریم در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در اولین مرحله طرح ملی حفظ قرآن کریم دو هزار نفر در خراسان جنوبی شرکت کرده اند، گفت: از این تعداد 610 نفر موفق به اخذ گواهینامه حفظ قرآن کریم شده اند.
وقف ميراث جاودان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در سال جاری در اولین مرحله از طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم دو هزار نفر در سطح استان شرکت کرده بودند، گفت: برای اولین بار در استان از این تعداد شرکت کننده 610 نفر در سه گروه سنی موفق به کسب 610 گواهینامه حفظ قرآن کریم شده اند.

 

وی افزود: در سال جاری سهیمه خراسان جنوبی در راستای تربیت حفظ قرآن کریم سه هزار نفر است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اعتلای فرهنگ قرآنی، تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه و افزایش سطح بصیرت و آگاهی در جامعه را از اهداف برگزاری طرح ملی تربیت حافظ قرآن کریم عنوان کردند.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که هزینه های مربوط به فعالیت های قرآنی از محل موقوفات قرآنی تامین می شود، گفت: در حال حاضر بیش از 100 وقف در حوزه قرآن در استان وجود دارد که برای گسترده تر شدن فعالیت های قرآنی در استان باید موقوفات بیشتری در این زمنیه صورت گیرد.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ قرآن کریم در جامعه موجب افزایش معنویت و اعتلای سطح بصیرت و بینش نسل جوان می شود، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون 15 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: این وقف ها با نیت های مختلف از جمله کمک به فقرا و کودکان بی سرپرست، دانش آموزان مستمند و برپایی مراسم عزاداری اهل بیت به ثبت رسیده است.

 

وی ارزش ریالی این وقف ها را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: باید واقفان در هنگام وقف به نیازهای روز جامعه توجه داشته و وقف های خود را براساس آن انجام دهد.

 

حجت الاسلام گرایلی خراسان جنوبی را یکی از استان های پیشگام در زمینه وقف معرفی کرد و تصریح کرد: خراسان جنوبی در زمینه فرهنگ وقف در کشور در رده های نخست قرار دارد.

 

وی با بیان این که فرهنگ وقف سبب اعتلا و پویایی اقتصاد در عرصه بازار می شود، گفت: وقف یکی از مهم ترین اهرم اقتصاد اسلامی برای تعدیل ثروت در جهان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه وقف به عنوان یکی از راهکارهای تعدیل ثروت در جوامع مورد توجه قرار گرفته و کشورهای غربی و سایر کشورهایی که از بحران های مالی رنج می برند به دنبال استفاده از اهرم های بازار اقتصاد اسلامی برای مهار بحران در کشور های خود هستند.

 

حجت الاسلام گرایلی وقف را نمونه ایثار انسان برای کمک به همنوعان خود عنوان کرد و گفت: وقف صدقه جاریه ای است که انسان نه تنها در دوارن زندگی خود بلکه در دوران پس از مرگ و تا زمانی که آن موقوفه بر پا است از خیرات آن بهره مند می شود.

 

وی همچنین از همکاری رسانه های گروهی در زمینه ترویج فرهنگ وقف در سطح استان تقدیر کرد./968/پ203/ب

ارسال نظرات