۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۰۴۷۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پیوند علم و ایمان سبب رستگاری دنیوی و اخروی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی پیوند میان علم و ایمان را سبب معنا شدن درست این دو مقوله دانست و گفت: علم و ایمان مکمل یکدیگرند و وجود این دو با هم سبب رستگاری دنیوی و اخروی می شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز سه شنبه در همایش بزرگداشت مقام معلم و سی امین یادواره 64 شهید معلم خراسان شمالی که به مناسبت هفته معلم در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد؛ با بیان این که در آموزه های دینی دوگانه های به هم پیوسته زیادی وجود دارد که در کنار هم معنا پیدا می کنند، افزود: تزکیه و تعلیم یا علم و ایمان یکی از این دوگانه های به هم پیوسته ای است که اگر یکی از آنها وجود نداشته باشد، قدرت دیگری نیز از بین رفته و یا به بیراهه می رود.
وی اضافه کرد: علم و تقوی با یکدیگر پیوند خورده اند چرا که اگر علم در بستر تقوا قرار گیرد ارزشمند می شود وگرنه علم بدون تقوی انسان و جامعه را به انحطاط می برد.
به گفته امام جمعه بجنورد داشتن علم و آگاهی در کنار ایمان استوار، رستگاری دینوی و اخروی را به همراه دارد و اگر می خواهیم نظام اسلامی ما به این رستگاری برسد باید در کنار گسترش علم و دانش، ایمان و تقوا را نیز به صورت جدی پیگیری کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز دوگانه های به هم پیوسته شاخصی وجود دارند؛ یکی از این دو گانه های به هم پیوسته را نماز عبادی سیاسی جمعه دانست و افزود: نماز جمعه نمازی عادی نیست بلکه عبادت و سیاست را به صورت توأم با یکدیگر دارد و در عین حال که انسان ساز است؛ پرورش سیاسی و اجتماعی مردم را نیز به همراه دارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی عنوان کرد: در فرهنگ دینی نیز علم و شهادت با یکدیگر پیوند محکمی دارند و علم ارزشمند را با خون شهدا می سنجند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اندیشه و قلم یک عالم از خون شهید برتر است، تصریح کرد: این موضوع تنزل مقام شهید نبوده و واقعیت است چرا که اگر عالمان دینی اثرگذار بر فکر و جان جامعه نباشند؛ شهیدپروری معنا پیدا نمی کند.
به گفته وی تجانس بین شهید و عالم به اندازه ای است که با انسان عادی قابل مقایسه نیست و به همین دلیل باید قدر اثر خون شهدا و علم علما را در جامعه بدانیم و نگذاریم که این پیوند سست و یا بین آنها فاصله ایجاد شود.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: روحانیان که علم و تقوا را با یکدیگر پیوند داده اند؛ در همه صحنه ها پیشتاز بوده اند و مردم نیز این پیشتازی روحانیت را پذیرفته اند؛ اگر چه عده ای مغرض سعی می کنند این پیوند کم رنگ شود.
وی شهید مطهری را نمونه کامل یک عالم وارسته در جامعه دینی ما دانست و اظهار داشت: شهید مطهری عالم زاهدی بود که علم او ماندگار، آثارش پایدار و خون وی برای همیشه تاریخ اثرگذار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی که چند روز پیش از بیان مباحث شبهه انگیز اعتقادی در برخی کلاس های درس استان انتقاد کرده بود و این انتقادها در هفته معلم، سبب دلخوری شماری از فرهنگیان شده بود؛ در مراسم امروز به صورت تلویحی به این دلخوری ها پاسخ داد و گفت: اگر از یک معلم انتقاد می شود؛ جامعه فرهنگیان نباید ناراحت شوند؛ بلکه خوشحال هم باشند که کارهای آنها رصد می شود تا چهره دیگر معلمان به واسطه صحبت های ناصواب یک معلم در کلاس، مخدوش نشود.
گفتنی است؛ در این مراسم حسن مطهری، برادر علامه شهید مرتضی مطهری به بیان خاطراتی از این استاد فرزانه انقلاب پرداخت و همچنین تعدادی از خانواده شهدای فرهنگی جانبازان و ایثارگران استان خراسان شمالی نیز تقدیر شدند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات