۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۰۴۷۵۵
کارشناس مسائل زنان وخانواده:

فرهنگ‏سازی عمومی راه برون‏رفت از معضل بد‏حجابی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در کشور گفت: متأسفانه شاهد نوعی بد پوشی و عدم رعایت بعضی از موازین شرعی از سوی دو جنس مخالف در فضای عمومی کشور هستیم.
معصومه ظهيري
خانم معصومه ظهیری کارشناس مسائل زنان و خانواده در گفتو‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در کشور گفت: متأسفانه شاهد نوعی بدپوشی و عدم رعایت بعضی از موازین شرعی از سوی دو جنس مخالف در فضای عمومی کشور هستیم.
وی به قانونی که به پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید اشاره کرد و ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی 25 نهاد را موظف کرده تا این قانون را به نحو احسن اجرا کنند که بخشی در امور آموزشی و بخشی هم در امور ترویجی و تبلیغی جنبه نظارتی و اجرایی دارند.
خانم ظهیری در ادامه به معضلاتی در قالب این مسأله اشاره کرد و گفت: معضلاتی که ما با آن مواجه هستیم بحث آموزش و فرهنگ سازی عمومی و بعضا بحث عملکرد بعضی از این نهادهاست که در رابطه با این قانون عملکرد یکدیگر را خنثی می‏کنند.
این کارشناس مسائل زنان و خانواده به اهمیت نظارت بر این موضوع تأکید کرد و اظهار داشت: نظارت عمومی در مراکز تفریحی، مراکز تجاری، ادارات و بخش های خصوصی که بعضی از آنها با دولت هم مرتبط هستند به ویژه در شهرهای بزرگ خیلی ضعیف مشاهده می‏شود.
وی در ادامه نقش خانواده را به عنوان یک نهاد کوچک اجتماعی در تربیت جامعه بسیار تاثیر‏گزار توصیف کرد و تصریح کرد: خانواده یکی از نهادهای تربیتی جامعه است که می‏تواند مسأله آموزش و نظارت را در جامعه اجرا کند.
خانم ظهیری اختلاط دو جنس مخالف را در مکان‏های عمومی بسیار مضر دانست و گفت: اختلاط زن و مرد تعامل بین دو جنس مخالف است که اگر هر کدام از این دو جنس عدم رغبت نشان دهد بر روی جنس دیگری تأثیر‏گذار است.
وی برخورد افراطی را در این مسأله یکی از معضلات دانست و ابراز داشت: ما نباید نیروی انتظامی را در مقابل این موضوع قرار دهیم چرا که خیلی از این نیروها آموزش کافی برای برخورد با این مسأله ندیده اند و این امر باعث یک نوع مقاومت منفی و یک ضد تبلیغ در جامعه است.
این کارشناس مسائل زنان و خانواده در پایان به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی و آموزشی جامعه موظفند یک فضای آموزشی مراقبتی برای خانواده‏ها ایجاد کنند./922/ت302/ع
ارسال نظرات