۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۰۴۷۹۶

همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیان حوزه های علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان گفت: بهترین هدیه ای که پدر و مادر می توانند به بچه ها بدهند علم و ادب است.
همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیان حوزه های علمیه خراسان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان، در سالروز ولادت با سعادت شکوفنده علم و دانش حضرت امام محمد باقر(ع) و در آستانه شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، اولین همایش تجلیل از 761 نفر فرزندان ممتاز تحصیلی مقطع ابتدایی روحانیون حوزه علمیه خراسان با حضور معاونت فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه، مدیر کل حراست مرکز، مدیر کل فرهنگی و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان و مسئولین مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان برگزار شد.

 

دراین همایش پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین حائری مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور گرم و پرشور ممتازین عزیز و والدین گرامی آنها و مسئولین محترم اظهار کرد: این مجلس بسیار مهم و ارزشمند است چرا که جایگاه اهل علم و تجلیل از عده زیادی از فرزندان عزیزی است که با تلاش و کوشش خود توانسته اند در کسب علم و دانش جزو بهترین ها باشند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و با بیان اینکه نقش مادران در تربیت فرزندان صالح و شایسته و موفق خیلی مهم و برجسته است، گفت: اگر شهید مطهری به این مقام و موقعیت رسیدند به دلیل داشتن پدری عالم و روحانی و مادری پاک، مهربان، فداکار و دلسوز بود.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان خطاب به والدین دانش آموزان بیان کرد: حضور شما در کنار فرزندانتان در این مراسم بهترین تشویق و دلگرمی برای آنها است چرا که با عمل خود نشان دادید که برای آنها و برای تلاش و کوشش آنها ارزش و احترم قائل هستید.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین هدیه ای که پدر و مادر می توانند به بچه ها بدهند دو چیز است ،علم وادب، تاکید کرد: اگر انسان این دو را با هم داشته باشد مراحل پیشرفت و موفقیت را به سلامت طی خواهد کرد و آینده درخشانی را خواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین حائری با اشاره به آمار خوب و بالای ممتازین تحصیلی در بین فرزندان روحانیون حوزه علمیه خراسان افزود: وجود این همه ممتاز تحصیلی در بین فرزندان علما و طلاب و روحانیون به دلیل این است که محیط خانه شما محیط علم و دانش بوده و خانه اهل علم است.

 

وی خطاب به دانش آموزان گفت: امروز دنیای کفر با تمام قدرت با سلاح علم و دانش به جنگ اسلام و انقلاب آمده است و اگر بخواهید با آنها مقابله کنید باید خوب درس بخوانید و به سلاح علم و دانش مجهز شوید.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان در پایان سخنانشان با ذکر خاطره ای از زندگی مقام معظم رهبری دانش آموزان عزیز را به تلاش و کوشش بیشتر و نیکی به پدر و مادر سفارش کرد.

 

در ادامه مراسم جناب آقای الهی از مداحان اهل بیت به مناسبت میلاد مبارک امام باقر(ع) به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداخت و سپس حجت الاسلام و المسلمین میرزایی از گروه هنری رسالات به اجرای جنگ شادی و برگزاری مسابقات فرهنگی پرداخت.

 

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین شاکری معاونت فرهنگی رفاهی مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم فرزند صالح را یکی از نعمت های الهی برشمرد و به والدین دانش آموزان به خاطر داشتن چنین فرزندانی تبریک گفت.

 

وی اظهار داشت: اگر چه برنامه تجلیل از ممتازین تحصیلی نهال نوپایی است که تازه در مرکز خدمات شروع شده ولی ثمرات شیرین و زیادی داشته است که یک نمونه آن همین جمعیت فراوان ممتاز در این مجلس است و انشا الله نتایج بهتر آن را در سنوات آینده شاهد خواهیم بود.


شایان ذکر است ،در پایان این مراسم که نزدیک به 2000 نفر شرکت داشتند از تعداد 6 نفر از ممتازین تجلیل و به همه دانش آموزان ممتاز بسته فرهنگی و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد./901/د102/ب

ارسال نظرات