۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۰۴۸۰۷
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی خبر داد:

آموزش مباحث قرآنی و تربیت حافظان قرآنی از اولویت‌های کمیته امداد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) به تشریح فعالیت های قرآنی این مرکز پرداخت و گفت: آموزش مباحث قرآنی و تربیت حافظان قرآنی از اولویت‌های برنامه‌‌های فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد در سال 93 است.
کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)،آموزش مباحث قرآنی و تربیت حافظان قرآنی را از اولویت‌های برنامه‌‌های فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد در سال 93 معرفی کرد و افزود: اتاق قرآن و عترت در همه مراکز حمایتی و فرهنگی کمیته امداد راه‌اندازی می‌شود.

طرح تربیت قرآنی و دوره‌های حفظ قرآن کریم در 6 مرحله

میرشکار گفت: طرح تربیت قرآنی و دوره‌های حفظ قرآن کریم در 6 مرحله مجزا از سوی کمیته امداد ویژه مددجویان در حال برگزاری است و در هر مرحله شرکت کنندگان پنج جزء قرآن کریم را حفظ و تفسیر آن را آموزش می‌بینند و افراد شرکت کننده پس از این دوره یک‌ساله به عنوان حافظین و مترجمین قرآن شناخته می‌شوند.

بهرمندی  125 هزار مددجو از مراکز قرآنی

معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: در سال گذشته 125 هزار نفر از مددجویان در مراکز فرهنگی و تربیتی کمیته امداد از برنامه‌های قرآنی بهره‌مند و در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند و پس از پایان دوره به مراکز حفظ و قرائت قرآن جهت ارتقا سطح دانش قرآنی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته 48 هزار نفر در جشنواره مسابقات قرآنی کمیته امداد شرکت داشته‌اند تصریح کرد: حمایت خوب و پشتکار مددجویان باعث شده است که 12 هزار نفر از حافظین یک جزء قرآن توانستند پنج جزء قرآن کریم را حفظ کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد بیان کرد: در برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد تعداد حافظین کل قرآن نیز با شرکت در این دوره‌ها از 105 به 200 نفر رسیده است.

35 درصد محتوای برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد، قرآنی و دینی است

میرشکار اشاره کرد: 35 درصد محتوای برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد قرآنی و دینی بوده و 240 مرکز فرهنگی که زیر نظر این نهادها فعالیت می‌کنند اهم فعالیت‌های خود را به مباحث قرآنی و گسترش آموزه‌های دینی اختصاص داده‌اند.

وی افزود: ارتقای دانش دینی و مذهبی مددجویان کمیته امداد از مهمترین برنامه‌ها و اولویت طرح‌های حمایت فرهنگی این نهاد در سال جاری به شمار می‌رود.

راه اندازی اتاق قرآن و عترت در کمیته امداد امام خمینی (ره)

معاون فرهنگی کمیته امداد در ادامه به راه اندازی اتاق قرآن و عترت در همه مراکز حمایتی و فرهنگی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: برای آن که بتوانیم آموزه‌های دینی و قرآنی را وارد زندگی مددجویان کرده و آنها را از این نعمت الهی بهره‌مند کنیم این اتاق‌ها راه‌اندازی شده و در جهت پیشرفت در این طرح 200 هزار متون آموزشی قرآنی چاپ و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

میرشکار اظهار کرد: با توجه به تاکیدات و هدایت‌های مقام معظم رهبری در راستای افزایش تعداد حافظان قرآن، تحقق منویات ایشان در جهت رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن در سطح کشور یکی از محورهای برنامه‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد بوده است و سعی داریم با اجرای طرح زمان بندی شده افزایش حافظین قرآن در کمیته امداد، گام‌های مهمی در این خصوص را برداریم.

وی در ادامه  به برگزاری طرح قرآن در خانه که ویژه دختران روستایی اجرا خواهد شد، اشاره کرد و افزود: همه دختران روستایی و ساکن در مناطق محروم مشمول شرکت در این طرح بوده و در مرحله اول اجرای این طرح 5 هزار قرآن آموز دختر از سوی حافظین و معلمین قرآنی که به خانه‌ایشان مراجعه خواهد کرد مورد آموزش مباحث قرآنی قرار خواهند گرفت.

طرح تربیت مترجمین قرآن کریم ویژه مددجویان کمیته امداد

وی افزود: در سال گذشته سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی برنامه‌های قرآنی مددجویان و محرومان تحت حمایت صورت گرفته است به طوری که طرح تربیت مترجمین قرآن کریم ویژه مددجویان آغاز و مورد استقبال افراد تحت حمایت قرار گرفته است.

میرشکار یادآور شد: در این طرح 5 هزار دختر غیر محصل که در مناطق محروم و کم برخوردار سکونت داشته‌اند شرکت کرده و آموزش‌های قرآنی و تفسیر آن را فرا گرفتند./9669/پ202/ص

ارسال نظرات