۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۰۴۸۴۷
دبیر ستاد اعتکاف خوزستان خبر داد؛

حضور 10 هزار اهوازی در مراسم معنوی اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان از حضور 10 هزار اهوازی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: این مؤمنان در 50 مسجد اهواز معتکف می شوند.
اعتکاف

علیرضا عباسی، دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه نام نویسی معتکفان از روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه آغاز شده است، اظهار داشت: 10 هزار اهوازی در مراسم معنوی اعتکاف حضور خواهند یافت.

 

وی از آمادگی 50 مسجد نقاط گوناگون شهر اهواز برای برگزاری اعتکاف خبر داد و گفت: برای بهره وری بهتر معتکفان، احکام اعتکاف در بنری چاپ و در همه مساجد برگزار کننده این برنامه معنوی نصب می شود.

 

دبیر ستاد اعتکاف استان خوزستان به آماده سازی فهرستی از قاریان قرآن، مداحان و روحانیون برای حضور در بین معتکفان اهوازی، بیان داشت: در این فهرست نام 45 سخنران و 22 قاری در اختیار مساجد قرار گرفت تا با هماهنگی های انجام شده در اعتکاف حضور یابند.

 

مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان، توزیع اقلام فرهنگی در مساجد اهواز را از دیگر برنامه های اعتکاف برشمرد و  ابراز داشت: به هر مسجد برگزارکننده اعتکاف، 5 جلد مفاتیح الجنان اهدا می شود.

 

وی با بیان این مطلب که مساجد برگزار کننده اعتکاف در شهرهای گوناگون افزایش یافته است، اضافه کرد: تا کنون 277 مسجد برای برگزاری اعتکاف اعلام آمادگی کرده اند در حالی که پیش از این 260 مسجد بود.

 

عباسی با اشاره به این مطلب که نام نویسی از معتکفان همچنان از درگاه اینترنتی www.masajed-khz.ir انجام می شود، افزود: از خوزستانی های مشتاق در حضور مراسم معنوی اعتکاف می خواهیم نام نویسی را در روزهای انجام دهند؛ زیرا این کار با آسودگی خاطر بهتری انجام می شود و با توجه به حجم بالای نام نویسی در روزهای آخر، ممکن است دچار مشکل شوند.

 

وی با تأکید بر این نکته که اعتکاف در همه شهرستان ها و شهرهای استان خوزستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در شهرهای با جمعیت کمتر این مراسم معنوی در 2 تا 5 مسجد انجام خواهد شد.

 

دبیر ستاد اعتکاف خوزستان، استقبال جوانان و نوجوانان برای حضور در اعتکاف را گسترده دانست و اظهار داشت: نام نویسی از معتکفان تا ساعت 23 و 30 دقیقه روز 21 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت./9463/ت303/ب

ارسال نظرات