۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۲۰۴۸۷۵
امام جمعه کاشان:

فرهنگ از نظر توحیدی بر گرفته از قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: فرهنگ را باید تعریف کرد و تعریف فرهنگ نیاز به کار علمی دارد تا تفاوت بین فرهنگ در نظام های آسمانی و نظام های لائیک و سوسیالیسم در چیست و چه معنایی دارد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان شامگاه شنبه در همایش بررسی طرح آمایش سرزمین در بخش فرهنگی استان اصفهان ‹‹ برش شهرستان کاشان›› در فرمانداری کاشان اظهارداشت: فرهنگ از نظر توحیدی عبارت از باورها و اعتقادات و عادات و رسوم یک ملت موحد و برگرفته از قرآن است.

 

وی افزود: برای آفت ها، آسیب ها و همچنین تهدیدهای فرهنگی باید راه حل ها و تدابیر فرهنگی ارائه داد و اولویت های آن را استخراج کرد تا به نتیجه مطلوب برسد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، بازگشت به سوی خدا را تنها تدبیر و تنها راه مقابله با تهدید ها و تهاجم فرهنگی دشمن اعلام کرد و یادآورشد: مشکل اصلی بشر جهالت، هوای نفس و طغیان در برابر حقایق است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تاکید بر تجدید نظر درسیاست های آموزشی در بخش های حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش گفت: ملاک اصلی سیاست های آموزشی ما در این سه بخش باید سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبرمعظم انقلاب باشد لذا نداشتن سبک زندگی اسلامی باعث بسیاری از بد اخلاقی ها و معضلات اجتماعی در جامعه شده است.

 

امام جمعه کاشان تنها راه درمان این معضلات و مشکلات در حوزه فرهنگی را خداشناسی انسان ها دانست و افزود: اگر خدا شناسی در جامعه وجود داشته باشد ازدواج ها نیز بر اساس اصول و معیارهای اسلامی خواهد بود و ضمن این که پایداری ازدواج ها را به همراه خواهد داشت، مشکل طلاق در جامعه را نیز حل خواهد کرد.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: وضعیت به گونه ای است که در سخن گفتن مقتدر و در نوشتن مقاله توانمند اما در مرحله عمل ضعیف هستیم و اقتداری که در سخن گفتن داریم در عمل نداریم.

 

امام جمعه کاشان در ادامه گفت: برخی از کمبودها و کم کاری ها و ضعف ها در فعالیت ها را نباید در کارنامه مدیران شهرستان ثبت و ضبط کرد باید جامع نگری کرد.

 

آیت الله نمازی همچنین از نماز جمعه کاشان به عنوان یکی از نماز های جمعه نمونه کشوری نام برد و گفت: علیرغم فاصله دور مصلای کاشان به مرکزشهرستان و علی رغم تمامی کمبودها و نارسایی هایی که مصلای کاشان دارد بیش از 5 هزارنفر نمازگزار با شرکت در نماز جمعه با مسائل اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آشنا می شوند.

 

به گفته وی، باید بازتاب خطبه های نماز جمعه در جامعه و در بین مردم ارزیابی شود تا میزان تاثیر گذاری آن جامعه مشخص شود.

 

امام جمعه کاشان تهیه آمار در بخش های مختلف به ویژه بخش فرهنگی شهرستان در طرح آمایش سرزمین را مهم قلمداد کرد و گفت: تهیه آمار، مسؤولیت ما را سنگین تر می کند تا خود را عرصه رویایی با استکبارجهانی ارزیابی کنیم./1307/پ202/ب

ارسال نظرات