۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۹۱۷
مدیر کل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی:

حج مظهر عزت و اتحاد امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: حج در میان همه فرایض اسلامى بى‏ همتاست و مظهرى از قدرت، عزت و اتحاد امت اسلامى است.
مديرکل حج و زيارت آذربايجان غربي

امیر شجاع زاده، مدیر کل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت:ویزای زائرین حج تمتع بالای 65 سال که به علت انتشار ویروس کرونا ممنوع شده بود آزاد شد.

  

وی افزود: این مشکل از سوی کشور عربستان به وجود آمده بود که با تلاش های مستمر سازمان حج و زیارت برطرف شد.

 

شجاع زاده ادامه داد: افراد بالای 65 سال که نام آن ها در لیست اعزامی زائرین سال 93 بوده است به راحتی می توانند در خصوص صدور ویزای خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان این که حج فریضه و فرمان الهی است که مبنایی ترین نماد یکتا پرستی و احیای کلمه توحید است، گفت: حج بریدن از خود محوری و چرخیدن بر مدار خدا جویی و عرفان است.

 

مدیر کل سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی به ویژگی های حج اشاره کرد و اضافه کرد: حج نشانه عبودیت محض و خضوع و خشوع خالص در پیشگاه حضرت حق است و از این رو برآورنده مهم ترین آرزوى بشر، یعنى فلاح و رستگارى است.

 

وی خاطرنشان کرد: حج در میان همه فرائض اسلامى بى‏ همتاست و مظهرى از قدرت، عزت و اتحاد امت اسلامى است.

 

شجاع زاده با بیان این که حج و زیارت کعبه مکرمه عبادت است و تحقق اهداف و آثار مورد انتظار از آن، در گرو آن است که این مناسک روحانى بر طبق دستور شرع انجام شود، گفت: اهمیت و حساسیت مناسک حج، وظیفه شرعى زائران خانه خدا است و باید به ‌طور دقیق مناسک را فرا گرفته و با آگاهى به تکلیف خود بر طبق فتواى مرجع تقلیدشان عمل کنند.

 

وی در پایان افزود: در واقع چه در حج تمتع و چه در حج عمره، هدف اصلی از طواف به دور خانه کعبه تجلی معنویت درون انسان و عروج روح الهی بشر است./1302/ت303/ب

ارسال نظرات