۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۰۵۰۲۴

ضرب و شتم تظاهر کنندگان در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ در پی صدور احکام سنگین زندان برای هشت تن از کنشگران مخالف دولت در جمهوری آذربایجان، خیابان‌های باکو به محل زد و خورد پلیس و ده‌ها تن از معترضان به این احکام تبدیل شد.
باکو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو فردا، در پی صدور احکام سنگین زندان برای هشت تن از کنشگران مخالف دولت در جمهوری آذربایجان در روز شانزدهم اردیبهشت، خیابان‌های باکو به محل زد و خورد پلیس و ده‌ها تن از معترضان به این احکام تبدیل شد.

 

دادگاه کنشگران منتقد دولت را به دلیل «سازماندهی اغتشاش‌های خیابانی» و «در اختیار داشتن مواد مخدر و اسلحه غیرمجاز» مجرم شناخت و آن ها را به گذراندن احکام زندان بین شش تا هشت سال محکوم کرد.

 

بر این اساس، پس از اعلام خبر زندانی شدن هشت کنشگر منتقد دولت که همگی از اعضای جنبش اعتراضی جوانان «نیدا» بودند، ده‌ها تن در اعتراض به حکم دادگاه به خیابان‌ها ریخته و با پلیس درگیر شدند.

 

پلیس با توسل به زور تظاهرکنندگان را از سطح خیابان‌ها پراکنده کرد و چندین تن را روانه زندان ساخت.

 

گزارش‌ها از باکو حاکی است که در بین زندانیان دستگیر شده از سوی پلیس افرادی به چشم می‌خوردند که جلیقه‌های خبرنگاری بر تن داشتند که روی آن ها واژه «پرس»نقش بسته بود.

 

هشت بازداشتی گروه «نیدا» پس از آن دستگیر شدند که در یک تظاهرات ضد دولتی در شهر باکو در ماه مارس 2013 شرکت کردند.

 

هم اینک این هشت زندانی و مادران آن ها در اعتراض به دستگیری در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

 

این در حالی است که انتظار می‌رود، ریأست دوره ای شورای اروپا در پایان ماه جاری میلادی به جمهوری آذربایجان منتقل شود./993/1409/ح

 

ارسال نظرات