۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۰۵۰۳۳
وزیر دفاع آمریکا:

ما در تلاش برای افزایش نیروی نظامی خود در جهان هستیم

خبرگزاری رسا ـ وزارت دفاع آمریکا با وجود کاهش نیروهای مسلح و بودجه آن ها، قصد دارد حضور نظامی در سراسر جهان را افزایش داده و به همکاری دفاعی با متحدان خود شدت بخشد.
آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری روسیه، وزارت دفاع آمریکا با وجود کاهش نیروهای مسلح و بودجه آن ها، قصد دارد حضور نظامی در سراسر جهان را افزایش داده و به همکاری دفاعی با متحدان خود شدت بخشد.

 

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در شورای روابط بین المللی شیکاگو با اعلام این مطلب، گفت: در حال حاضر نظامیان آمریکایی در تقریبا 100 کشور حضور دارند و تعداد آن ها در سراسر جهان نزدیک 400 هزار نفر است.

 

وی افزود: پیش نویس بودجه و استراتژی دفاعی ما به طور روشن حاکی از آن است که اگر چه ما نیروهای مسلح خود را کاهش می دهیم، نباید به پادگان ها بازگردیم.

 

وزیر دفاع آمریکا، اظهار داشت: ما باید به تقویت امکانات متحدان خود ادامه داده، ائتلاف های جدید تشکیل داده، ائتلاف های قدیمی را تقویت کرده و در توافق ها درباره تامین مشترک امنیت سرمایه گذاری کنیم.

 

هیگل، خاطرنشان کرد: اکنون منطقه آسیا و اقیانوسیه در مرکز توجه قرار می گیرد، ولی مناطق دیگر نیز مهم هستند.

 

وی ادامه داد: حضور نظامیان آمریکایی در فیلیپین، استرالیا، سنگاپور، ژاپن و کره جنوبی شدت می یابد.

 

گفتنی است، آمریکا همچنین قصد دارد تعامل خود با اتحادیه های چند جانبه، نه فقط ناتو بلکه با هم پیمانان خود در خاورمیانه را تقویت کند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات