۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۱۰۶
با سخنرانی آیت‌‌الله مصباح یزدی؛

راهکارهای تحقق امر به معروف و نهی از منکر بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ همایش راه‌کارهای تحقق اصل هشتم قانون اساسی «امر به معروف و نهی از منکر» با سخنرانی آیت‌اله مصباح یزدی برگزار شد.
همايش راه‎کارهاي اجراي اصل هشتم قانون اساسي در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش راه‌کارهای تحقق اصل هشتم قانون اساسی «امر به معروف و نهی از منکر» امروز با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی مسؤول کمیته امر به معروف و نهی از منکر مجلس به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این‌که مقرر شد شورای عالی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، اظهار کرد: در این شورا بنا شد که سران قوا حضور داشته باشند و رییس آن نیز نماینده رهبری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با اشاره به این‌که بخشی از مسأله امر به معروف نهی از منکر مربوط به دولت و بخشی نیز مربوط به مردم است،‌ گفت: قوه قضائیه نمی‌تواند در این زمینه ورود کند اما باید نقش حمایتی داشته باشد.

عضو جبهه پایداری امر به معروف و نهی از منکر را دارای مراتب متعددی خواند و افزود: برای این‌که امر به معروف نهی از منکر اجرا شود باید قدرت داشت.

وی وضعیت حجاب در ادارات را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که دولت در مسأله امر به معروف باید ورود پیدا کند، اظهار داشت: متأسفانه بسیازی از بد حجاب‌ها در ادارات هستند و این مسأله نیازمند توجه جدی دولت و مردم است.

در ادامه این همایش کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت و ضرورت مسأله امر به معروف و نهی از منکر پخش شد.

همچنین در این همایش کلیپی از مصاحبه با شهید خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر پخش شد که این شهید بزرگوار به توضیح نحوه مجروح شدن خود در انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را شرح داد.

در ادامه این همایش آیت‌الله مصباح یزدی به ایراد سخن پرداخت، ‌وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از عظیم‌ترین وظایف اسلامی و فرایض است که در نص روایات بیان شده.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سخنان وزیر ارشاد اسبق، خاطرنشان کرد: وزیر ارشاد اسبق می‌گفت ما ارزشی بالاتر از آزادی را برای مردم نیاوردیم این فرهنگ الحاد جهانی بر وزرای ما نیز حاکم است.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که امروز امر به معروف در فرهنگ جهانی یک فضولی نا بخشودنی است، اظهار کرد: این فرهنگ عمومی خواه ناخواه در طبقات مختلف و تصمیم گیری‌ها خود را نشان می‌دهد./927/پ202/ج

ارسال نظرات