۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۰۵۱۳۵

تنش ها در تایلند بالا گرفت

خبرگزاری ریا ـ بانکوک پایتخت تایلند روز پنجشنبه شاهد دو تظاهرات گوناگون از طرف مخالفان و طرفداران یینگلاک شیناواترا نخست وزیر برکنار شده این کشور بود.
درگيري هاي تايلند

به گزاری سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ بانکوک پایتخت تایلند روز پنجشنبه شاهد دو تظاهرات گوناگون از طرف مخالفان و طرفداران یینگلاک شیناواترا نخست وزیر برکنار شده این کشور بود.


مخالفان شیناواترا ضمن استقبال از تصمیم روز چهارشنبه دادگاه قانون اساسی این کشور که وی را به دلیل سوء استفاده از قدرت برکنار کرد، خواهان کنار رفتن مجموعه دولت شیناواترا شدند.


از سوی دیگر طرفداران نخست وزیر برکنار شده در تظاهراتی با حمل تصاویری از تاکسین شیناواترا برادر یینگلاک و نخست وزیر پیشین، به این تصمیم دادگاه قانون اساسی اعتراض کردند.


آژانس مبارزه با فساد در تایلند، اکنون تحت فشار افکار عمومی سرگرم بررسی برای دو تصمیم گیری دشوار است: اول طرح اتهام فساد و ایجاد زمینه برای محاکمه یینگلاک شیناواترا، و دوم بررسی و تصمیم گیری در مورد مجموعه دولت شیناواترا به خاطر شرکت در فساد دولتی.


روز چهارشنبه علاوه بر نخست وزیر، تعدادی از وزیران او نیز به اتهام شرکت در تغییر غیر منصفانه رئیس شورای امنیت ملی در سال 2011 برکنار شدند.


قرار است در ماه ژوئیه در تایلند انتخابات سراسری برگزار شود، اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده و حکومت این کشور تحت فشار بین المللی برای اصلاح قانون اساسی خود قبل از برگزاری انتخابات قرار دارد. /1409/ح

ارسال نظرات