۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۰۵۱۴۵

ناتو روسیه را تهدید به صف آرایی کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل ناتو همچنین هشدار داد که اگر لازم باشد ناتو در برداشتن گام های لازم برای تامین امنیت متحدان خود در اروپای مرکزی و شرقی، حتی از طریق بررسی طرح های دفاعی و صف آرایی کامل نیروهایش، تردید نخواهد کرد.
دبير کل ناتو

به گزاری سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ آندرس فو راسموسن، دبیر کل پیمان ناتو در ورشو پایتخت لهستان، پس از دیدار با وزیران خارجه و دفاع این کشور گفت : در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر عقب نشینی نیروهای روسیه از مرزهای اوکراین دیده نمی شود و نمی تواند آن را تایید کند.


راسموسن گفت: “روسیه از همان ابتدا این بحران را تشدید کرده است. روسیه باید به تعهدات بین المللی خود عمل کند، به حمایت از جدایی طلبان پایان دهد و نیروهای خود را از مرزهای اوکراین عقب کشد. در این صورت است که می توان برای این بحران بزرگ راه حل سیاسی یافت.”


دبیر کل ناتو همچنین هشدار داد که اگر لازم باشد ناتو در برداشتن گام های لازم برای تامین امنیت متحدان خود در اروپای مرکزی و شرقی، حتی از طریق بررسی طرح های دفاعی و صف آرایی کامل نیروهایش، تردید نخواهد کرد.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در دیدار با رئیس جمهوری سوئیس و رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مسکو گفت که روسیه نیروهایش را از مرزهای اوکراین عقب خواهد کشید. /1409/ح

ارسال نظرات