۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۵۲۶۱
جت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه:

مسؤولان مراقب باشند به اسم آزادی فساد و سم وارد جامعه نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه با تأکید بر این‌که مسؤولان نظام باید مراقب باشند که به اسم آزادی، فساد و سم وارد جامعه نشود، گفت: ‌آزادی مطابق فطرت است اما آزادی ابتذال دشمن آزادی فطری است.
حجت الاسلام و المسلمين خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران،‌ با بیان این‌که فرهنگ همچون روحی در کالبد جامعه است، گفت:‌ فرهنگ مانند هوا است و اگر فرهنگ سالم در جامعه نباشد انسان حیات اجتماعی خود را از دست می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که فرهنگ هویت یک حامعه را شکل می‌دهد،‌ ابراز کرد: شکوفایی و انحطاط یک جامعه در گرو فرهنگ است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: جامعه‌ای که فرهنگ استقلال و دانش افزایی دارد شکوفا است و سیر بالندگی و پیشرفت را طی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه با بیان این‌که جامعه با فرهنگ اسقلالی ضد استعماری است و روی پای خود می‌ایستد، اظهار داشت: اما در مقابل فرهنگ رکود و وابستگی جامعه را به سمت انحطاط می‌کشاند.

وی با اشاره به این‌که همه اقشار جامعه باید فرهنگ استقلال و پیشرفت را دغدغه خود بدانند، افزود:‌ فرهنگ اسلامی فرهنگی است که اهل بیداری است و امور منفی را نمی‌پذیرد و ذره‌ای ذلت و استعمار را به خود راه نمی‌دهد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی از شاخصه‌های فرهنگ اسلامی را غیرتمندی و درک عالمانه ذکر کرد و گفت:‌ فرهنگ اسلامی از امور مثبت تقلید می‌کند اما اهل تقلید کور کورانه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه بر ضرورت توجه به فرهنگ اسلام ناب تأکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ اسلام ناب از وحیانیت و عقلانیت بهره می‌گیرد؛ اگر کسی از فرهنگ اسلام ناب سخن گفت اما مخالف عقل و نقل سخن گفت،‌اسلامی نیست.

وی با بیان این‌که فرهنگ اسلام ناب بر وحدت مسلمانان و گفت‌وگوی ادیان تأکید دارد و با تحجر مخالف است، افزود: چنین فرهنگی باید سیاست، اقتصاد و دانش ما را در بر بگیرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تأکید بر این‌که علوم انسانی ما در دل فرهنگ اسلامی معنا پیدا می‌کند، گفت:‌ مبانی این علوم و اهداف آن اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه با بیان این‌که امروز فرعون‌های جهان به دنبال گسترش فرهنگ‌های انحرافی در جامعه ما هستند، اظهار کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند فرهنگ ایرانی منهای دین را گسترش دهند.

وی یکی از توطئه‌های دشمنان را اختلاف میان قومیت‌ها دانست و افزود: دشمن به دنبال این است که اقوام را از امت واحده جدا کند اما همه دنیا مشاهده کرده‌اند که اقوام در ایران همیشه متحد و نمونه بارز آن در دفاع مقدس قابل مشاهده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ترویج فرهنگ ابتذال گرایی را از دیگر دسیسه‌های دشمنان ذکر کرد و افزود: ده‌ها شبکه ارسی زبان به دنبال از بین بردن غیرت و اخلاق در خانواده‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسرو پناه با تأکید بر این‌که مسؤولان نظام باید مراقب باشند که به اسم آزادی فساد و سم وارد جامعه نشود، تصریح کرد:‌ آزادی مطابق فطر است اما آزادی ابتذال دشمن آزادی فطری است.

وی همچنین خطر حریان‌های انحرافی را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان با حمایت از حمایت‌های گروه‌های تکفیری به دنبال این هستند که جهان را نسبت به اسلام بد بین کنند./927/پ202/ج

ارسال نظرات