۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۰۵۲۷۱
امام جمعه ساری:

پرورش نسلی متفکر و خلاق رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آموزش و پرورش باید نسلی متفکر و خلاق پرورش دهد، گفت: اگر کرسی های تدریس و تربیت نسل آینده کشورمان در اختیار افراد با ایمان، باسواد و دلسوز قرار گیرد به حتم شاهد تحقق این برنامه خواهیم بود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با قدردانی از زحمات جمعیت هلال احمر گفت: این نهاد سازمان مردمی و خدمتگزار است که در حساس ترین شرایط خدمات حیاتی و نجات بخش خود را بدون هیچ چشم داشتی، صادقانه به آسیب دیدگان ارائه می دهد که این کار بسیار ارزشمند است و باید قدر آن را دانست چون خدمت به مردم خدمت به خدا است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خادمان صدیق و بی ریای مردم در جمعیت هلال احمر انسان های وارسته ای هستند که دلیل اساسی حضورشان در چنین سازمانی تنها مهرورزی، نوع دوستی و عشق به هم نوع است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که ارج گذاری به تلاش های شبانه روزی تلاش گران جمعیت هلال احمر یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: فعالان این عرصه در مواقع بحرانی همه توان خود را برای کمک به همنوع خود به کار می گیرند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، کار فعالان جمعیت هلال احمر را یک عبادت اجتماعی توصیف کرد و گفت: خدمت جمعیت هلال احمر به آسیب دیدگان و محرومان جامعه کمتر از عبادت نیست.

 

وی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺮاﺳﻢ ﻣﻌﻨﻮی اﻋﺘﮑﺎف دوره ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت ﺧﻮدﺳﺎزی و رﻓﻊ ﺑﺪی ھﺎ اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: اﻋﺘﮑﺎف ﻧﺒﺮدی ﺑﺎ ﻏﺮور، ﻏﻔﻠﺖ، رﻓﻊ ﻋﯿﻮب و ﺧﻮدﻣﺪاری ﺑﻮده و ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﺮای ﻋﺒﺎدت و ﺑﺮﯾﺪن از دﻧﯿﺎ اﺳﺖ.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﻋﺘﮑﺎف، ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺸﯽ اﺳﺖ ﺗﺎ اﻧﺴﺎن ﮔﺮﻓﺘﺎر ﻣﺴﺎﺋﻞ روزﻣﺮﮔﯽ از ﻓﻀﺎی دل ﻣﺸﻐﻮﻟﯽ ھﺎﯾﺶ ﺑﯿﺮون آﯾﺪ و ﺑﻪ ﺳﻮی ﺧﺪای ﺧﻮﯾﺶ رﺟﻌﺖ ﮐﻨﺪ، ﯾﺎدآور ﺷﺪ: اﻋﺘﮑﺎف ﮔﺮﯾﺰ از ﻟﺬت ﺟﻮﯾﯽ و ھﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﺬت ھﺎ و ﺑﺮﯾﺪن و دوری ﺟﺴﺘﻦ از دﻧﯿﺎ و رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ﻣﻌﺒﻮد اﺳﺖ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ ﺳﺎری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﻧﺴﺎن ﺧﺪاﺟﻮی در ﺟﺴﺘﺠﻮی ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﺮای ﻗﺮب ﺧﺪاوﻧﺪ اﺳﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: اﻧﺴﺎن ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺟﺮﯾﺎن ﻋﻈﯿﻢ اﻋﺘﮑﺎف ﻣﯽ اﻓﮑﻨﺪ ﺗﺎ رﺿﺎﯾﺖ ﭘﺮوردﮔﺎرش را ﺣﺎﺻﻞ ﮐﻨﺪ و در اﯾﻦ اﯾﺎم روﺣﺎﻧﯽ از دﻧﯿﺎ ﺑﺮﯾﺪه ﺑﻪ ﺣﺮﯾﻢ اﻣﻦ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪا اﺳﺖ ﭘﻨﺎه ﺑﺮده و ﮐﻼﻣﯽ ﻏﯿﺮ از ادﻋﯿﻪ و ﻧﻤﺎز و ﻗﺮآن ﺑﺮ زﺑﺎﻧﺶ ﺟﺎری ﻧﻤﯽ ﺷﻮد.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وﻟﯽ ﻓﻘﯿﻪ در ﻣﺎزﻧﺪران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اھﻤﯿﺖ ﻋﺒﺎدت در ﺧﻮدﺳﺎزی و ﺗﺬھﯿﺐ ﻧﻔﺲ اﻧﺴﺎن، ﮔﻔﺖ: اﻋﺘﮑﺎف در ادﯾﺎن ﻣﺨﺘﻠﻒ و ﺑﻪ اﺷﮑﺎل ﻣﺘﻨﻮع وﺟﻮد داﺷﺘﻪ اﺳﺖ و در دﯾﻦ اﺳﻼم ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺮ در اﯾﺎم اﻟﺒﯿﺾ (در ﻣﺎه رﺟﺐ) ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ ﺷﻮد.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎه رﺟﺐ ﻣﻘﺪﻣﻪ ای ﺑﺮای ﻣﺎه ھﺎی ﺷﻌﺒﺎن و رﻣﻀﺎن اﺳﺖ، اﻓﺰود: اﯾﻦ ﻣﺎه ﭘﺮ ﻓﻀﯿﻠﺖ در ﺑﺮﺧﯽ از رواﯾﺎت ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﻋﻨﻮان ﺷﮫﺮاﻟﻮﻻﯾﻪ و ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﮫﺮ ﷲ ﻧﯿﺰ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر فرهنگیان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که معلمان نقش بسیار حساس و مهمی در تربیت و پرورش نسل آینده کشور بر عهده دارند، گفت: مقام معظم رهبری همواره توجه ویژه ای به این قشر زحمتکش داشته و دارند.

 

وی با بیان این که سرمایه نیروی انسانی از بسیاری از منابع مادی نیز ارزشمند تر است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رفع دغدغه های این قشر پرتلاش و مهم بسیار همواره مورد توجه دولت باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، معلمان را مهندسان اندیشه ساز معرفی کرد و بیان داشت: اگر می خواهیم همه بخش های کشور شاهد حضور انسان های متعهد، سالم و انقلابی باشد باید آموزش و پرورش قوی و اسلامی داشته باشیم. 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که در آموزش وپرورش باید دنبال شود، تقویت معرفت دینی در کنار علم آموزی است.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امروز نیاز داریم اصول و مبانی دینی در کنار مسائل علمی در مدارس مورد توجه و تأکید و معلمان قرار گیرد، گفت: دانش آموزی که از مدرسه فارغ می شود باید با بخشی از مسائل دینی و احکام اسلامی آشنایی کامل داشته باشند تا بتواند در برابر هجم گسترده شبهاتی که در جامعه وجود دارد قدرت پاسخ داده باشد. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که آموزش و پرورش باید نسلی متفکر و خلاق پرورش دهد، گفت: اگر کرسی های تدریس و تربیت نسل آینده کشورمان در اختیار افراد با ایمان، باسواد و دلسوز قرار گیرد به حتم شاهد تحقق این برنامه خواهیم بود./950/پ201/ب

ارسال نظرات