۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۰۵۲۷۳
امام جمعه ایلام:

مردم ایلام با رهبر انقلاب دیدار می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: مردم ایلام در سالروز ولادت با سعادت امیر مؤمنان(ع) با رهبر انقلاب دیدار می کنند.
امام جمعه ايلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: دیدار مردم ایلام با رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرمؤمنان(ع) در تهران انجام می‌شود.

 

وی همچنین به سفر اخیر رییس جمهور به این استان اشاره کرد و و از هیأت دولت برای اختصاص پنج هزار و 520 میلیارد ریال به منظور اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی در ایلام تقدیر کرد.

 

 امام جمعه ایلام گفت: ابلاغ سیاست های بیمه سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب و اعمال طرح جامع سلامت با مدیریت جهادی و عزم ملی امکان پذیر است، طبق اعلام وزارت بهداشت و آموزش پزشکی با اجرای این طرح در بیمارستان های دولتی تغییرات گسترده و چشمگیری در عرصه بهداشت و سلامت جامعه به وجود خواهد آمد.

 

 وی افزود: به طور قطع با اجرای صحیح این طرح که بسته حمایتی نام دارد، اکثر افرادی که توانایی پرداخت هزینه های سنگین درمانی را ندارند شاهد خدمات مطلوب با کمترین هزینه خواهند بود، کاهش سهم پرداخت هزینه های درمانی توسط مردم، ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان ها و درمانگاه ها، حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج و طرح استقرار پزشکان مقیم شهرستان ها در ایام تعطیل در بیمارستان ها و افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را به دنبال دارد.

 

 حجت الاسلام و المسلمین لطفی بیان کرد: همچنین با اجرای این بسته حمایتی بیمارستان های دولتی مکلف هستند فقط با دریافت 10 درصد برای قشرهای روستایی و پنج درصد برای عشایر خدمات پزشکی و درمانی ارائه دهند، علاوه بر اینها برای کسانی که فاقد دفترچه بیمه درمانی هستند نیز بلافاصله دفترچه سلامت صادر می شود.

 

وی تأکید کرد: نظام اسلامی در بخش های مختلف با خلل قانون مواجه نیست بلکه همواره در اجرا رانت خواری و ضعف مدیریت قوانین را بی اثر و در نهایت از سوی عوامل نفوذی پایمال می شود.

 

 امام جمعه ایلام با اشاره به هفته هلال احمر، تصریح کرد: سازمان هلال احمر از کارآمدترین و مردمی ترین نهادها در عرصه امداد و نجات برای کاهش آثار حوادث غیرمترقبه است، این سازمان در دوران دفاع مقدس عالیترین جلوه خدمت رسانی را از خود به نمایش گذاشت، این نهاد مقدس در حساس ترین شرایط در بروز حوادث گوناگون برای خدمت رسانی و کنترل اوضاع در کمترین زمان وارد صحنه می شود و اکنون نیز بحمدالله هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان از یک جایگاه ممتاز و قابل قبولی برخوردار است.

 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت امام جواد (علیه السلام )یادآور شد: امام جواد جوان ترین معصوم در بین ائمه است و علم و زهد و پارسایی، عبادت و شب زنده داری، اشاعه فرهنگ ناب اسلامی از سرچشمه زلال نظام وحیانی از ویژگی های این امام همام است.

 

 امام جمعه ایلام برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ماه رجب را سنتی حسنه و اثرگزار دانست و خاطر نشان کرد: اگرچه ماه مبارک رجب از امتیازات فراوانی برخوردار است اما عظمت و شکوه این ماه با برپایی آیین اعتکاف که یک عبادت جمعی با حضور هزاران انسان با ایمان و با فضیلت در بهترین مکانها و مساجد است صدچندان می شود./967/202/ع

ارسال نظرات