۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۰۵۲۹۱
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

تشویق به کاهش جمعیت و کشتار مسلمانان توطئه ای در یک راستا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: استکبار جهانی و غربی ها به موازات توصیه کشورهای اسلامی به کاهش جمعیت، کشتار مسلمانان را نیز در دستور کار دارند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مسلمانان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد، به مسئله افزایش جمعیت مسلمان پرداخت و گفت: موضوع تحدید نسل در بین مردم کشورهای اسلامی، توطئه دشمنان اسلام برای کاهش جمعیت مسلمانان است که سازمان بهداشت جهانی نیز با این توطئه آنان همراهی کرده است.

 

 وی افزود: سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر، همه کشورهای دنیا را به تحدید نسل و کاهش جمعیت تشویق می کند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی از این امر مستثنی شده است.

 

 خطیب جمعه ارومیه اذعان داشت: نقشه استکبار جهانی و غربی ها از این طرح، کاهش جمعیت مسلمانان است به طوری که به موازات توصیه های کاهش جمعیتی برای کشورهای اسلامی، کشتار آنها را به روش های مختلف در دستور کار خود قرار داده اند.

 

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آموزه های متعدد اسلامی در خصوص تکثیر نسل در بین مسلمانان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این امر توصیه های موکدی داشته اند که باید اهتمام ویژه ای بر افزایش زاد و ولد در کشور داشته باشیم.

 

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد در خصوص سقط جنین توسط برخی خانواده ها و مادران تصریح کرد: سقط جنین نیز همچون قتل نفس است که نباید در این خصوص غفلت داشته باشیم.

  

انتقاد از وضعیت دانشگاه فرهنگیان ارومیه

  

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه همچنین از وضعیت دانشگاه فرهنگیان ارومیه انتقاد کرد و گفت: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب به مسؤولان وزارت آموزش و پرورش در خصوص دوری از مسائل جناحی و سیاسی و توجه به ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان، مدیران آموزش و پرورش استان به ویژه مدیرکل این نهاد نیز باید در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشد.

 

 خطیب جمعه ارومیه همچنین فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع) را تبریک گفت و ازفود: ولادت آن حضرت در کعبه امتیازی بزرگ برای امیر مؤمنان است چراکه کعبه جایگاه بسیار والایی در اسلام دارد و ولادت در داخل آن، سعادتی است که تنها برای آن حضرت نصیب شده است.

 

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان به جایگاه و اهمیت ایام اعتکاف تاکید و اظهار کرد: ماه رجب، ماه قرب به محضر خداوند متعال است که باید از آن برای سعادت و خوشبختی نهایت بهره برداری را کرد./936/202/ع

ارسال نظرات