۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۵۳۳۸
رحیم پور ازغدی:

برخی باور ندارند می توان با قدرت های جهانی مبارزه کرد

خبرگزاری رسا ـ رحیم پور ازغدی درسومین دوره آموزشی سرگروه های بسیج صالحین رسانه ملی در مشهد گفت: استعمار در تهاجم رسانه ای عناصر یک گفتمان را منهدم و تغییر نمی دهد، بلکه چیدمان عناصر را تغییر می دهد.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی در سومین دوره آموزشی سرگروه های بسیج صالحین رسانه ملی در هتل نخل مشهد اظهار داشت: در تهاجم فرهنگی کافی است عناصر فرهنگ همان باشد ولی چینش تغییر کند یعنی اولویت ها تغییر کند و لازم به حذف چیزی نیست.

وی ادامه داد: کار تهاجم رسانه ای استحاله و تحول صامت است و بعد از یک مدت زمانی مخاطب را با خود همزاد پندار می کند چرا که تاثیر و کارکرد رسانه در مخاطب متفاوت است و بستگی به طرح جامع و مهندسی شده آن رسانه دارد.

وی افزود: کاری که دشمن توسط ابزار رسانه با افکار عمومی می کند مانند کار چوپانی است که توسط سگ گله گوسفندان را به هر سمتی که می خواهد هدایت می کند و این ها کاری می کنند که افکار عمومی با شوق و ذوق دنباله روی آنها شوند و به سمت اهداف شوم استکبار بروند.

غربی ها در مقابل مکتب حقوق بشری اسلام در مناظره مستقیم حرفی برای گفتن ندارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ بیان کرد: مناظره ها همیشه به نفع اسلام بوده و هر جا آزادی بیان نبوده و ترس و ریا وجود داشته غرب پیروز شده است، آنها در مقابل مکتب حقوق بشری اسلام در مناظره مستقیم چیزی برای گفتن ندارند.

وی تصریح کرد: در تهاجم رسانه ای به طور صریح به حذف و نفی نمی پردازند زیرا افکار عمومی واکنش نشان می دهند و فقط پیوند های جدیدی به جای پیوند های قدیم می چینند که این یک تاکتیک پیچیده است.

وی گفت: نفوذ رسانه در فرهنگ لازم نیست صریح با سنت های جامعه درگیر شود بلکه نقش کاتالیزور را ایفا می کند یعنی فقط تشدید می کند برای اینکه تعادل جدیدی با عناصر موجود ایجاد کندو آنها بین مخاطب و خودش واسطه می شوند به طوری که فرد با عینک آنها ببیند و آنها تعیین می کنند که افکار عمومی چگونه بیندیشد.

تکفیری‌ها یک مشت احمق هستند که همان خصوصیات خوارج را دارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تکفیری‌ها یک مشت احمق هستند که همان خصوصیات خوارج را دارند، گفت: دشمن چندین هزار دانشجو را از تمام اروپا، شرق و غرب عالم از مساجد و دانشگاه‌ها و کلاس‌های درس به داعش کشانده است و هم‌اکنون به جای این که آنها در دانشگاه‌ها مشغول درس خواندن باشند، در سوریه مشغول سر بریدن هستند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان این که جبهه استکبار کاری کرد که جوانانی که تا دیروز علیه آمریکا حرف می‌زدند امروز به عشق جهاد و شهادت به نفع آمریکا و اسرائیل غسل شهادت کنند و با مسلمانان بجنگند، افزود: اگر این نیروها در کنار نیروهای مقاومت قرار می‌گرفتند کمر رژیم صهیونیستی را می‌شکستند.

 این استاد دانشگاه با بیان این که بیداری اسلامی ادامه دارد اما استکبار، بیداری اسلامی را به جنگ‌های عربی تبدیل کرده است،گفت: در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه، رژیم صهیونیستی در حال نابود شدن بود، اما به ناگهان آمریکا و اروپا او را از لبه پرتگاه نجات دادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با بیان این که سیاست غرب این است که اگر کارش پیش برود، بحث مبارزه با تروریسم و حقوق بشر را مطرح می‌کند و اگر کارش جلو نرود با بمب اتم و ترور افراد کارش را پیش خواهد برد، تصریح کرد: اگر جامعه تبدیل به امت شد، این امت تفاوت شعارها و حرف‌ها را می‌فهمد و موضع‌گیری می‌کند و با انحرافات رسانه و حکومت مقابله می‌کند.

قانون نویسی آمریکا برای جهان

رحیم پور افزود: آمریکایی ها می خواهند برای کل جهان قانون بنویسند و تمام روابط بین کشور ها را تعیین کنند؛ آنها می خواهند به دنیا بفهمانند امپراطور جهان هستند و خط قرمز ها را آنها تعیین می کنند .

وی ادامه داد: در دو دهه گذشته آمریکا قدرتش کاسته و ایران افزایش یافته است همچنین آمریکا در عراق، سوریه، لبنان، غزه از ایران شکست خورده است و هنگامی که اسطوره شکست دیگر مفهوم امپراطوری بر دنیا معنی ندارد و امام (ره) ابهت، جالوت زمان یعنی آمریکا را شکست.

وی اظهار داشت: بعضی ها باور ندارند که جالوت زمان شکست خورده و می توان با قدرت های جهانی مقابله کرد و می خواهند با ذلت و وابستگی دوباره زیر سلطه امپراطور جهانی آمریکا زندگی کنند./934/پ202/ج

 

ارسال نظرات