۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۰۵۳۵۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

توجه به تولیدات داخلی سبب رونق تولید و کاهش تورم می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: افزایش تحرک فعالیت های اقتصادی موجب سرمایه گذاری داخلی و جلب سرمایه گذاران خارجی می شود که به تولیدات داخلی نیز کمک کرده و سبب توسعه تولید و کاهش تورم می شود.
حجت الاسلام حيدري زاد

حجت الاسلام محمد حیدری زاد، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به این که برنامه های اجتماعی و اقتصادی می تواند دارای یک سری آثار مثبت و پیامدهای منفی باشد، اظهار داشت: در این میان جهت گیری صحیح و اتفاق نظر از مهم ترین عوامل در اجرای برنامه ها است.

 

وی افزود: قانون هدفمندی رایانه ها با موافقت ارکان نظام و رهبر معظم انقلاب انجام گرفته است و اجرای مرحله دوم نیز قانونی است که باید اجرا شود و در اجرای آن هیچ کس نباید استنکاف کند.

 

عضو شورای استانی آذربایجان غربی نحوه اجرای یارانه ها را مسأله مهمی دانست و گفت: با نحوه صحیح اجرا در جهت جلوگیری از ایجاد نارضایتی ها و ایجاد فضای مناسب که دولت این روش را شروع کرده و از شهروندان می خواهد دولت را در راستای اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها کمک کند.

 

وی انصراف از ثبت نام یارانه ها را روش مؤدبانه خواند و خاطر نشان کرد: این روشی است که مردم را برای کمک به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها سوق می دهد.

 

 حجت الاسلام حیدری زاد اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را قانونی اعلام کرد و اظهار داشت: اگر مردم در اجرای این قانون توافق نظر داشته باشند و نحوه اجرای آن با ملایمت و براساس تبیین صحیح، حفظ جایگاه ها، احترام به مردم و با پرهیز از عجله باشد می تواند آثار مثبتی در جامعه داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه انجام این طرح ها نیازمند یک سری منابع مالی است خاطر نشان کرد: دولت برای منابع مالی محدودیت دارد و اگر مردم دولت را در این مسیر کمک کنند پیامد های منفی روز به روز کم شده و آثار مثبت را در اقتصاد مشاهده می کنیم.

 

امام جمعه نقده طرح دوم هدفمندی یارانه ها را یک برنامه بزرگ اقتصادی دانست و گفت: باید به یک رونق اقتصادی برسیم که مهم ترین رونق اقتصادی ایجاد فضای کسب و کار و فعال کردن بنگاه های اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: اگر مردم نسبت به فعالیت های اقتصادی امیدوار شوند طبیعی است که رونق اقتصادی زیاد شده و سبب افزایش تحرک فعالیت های اقتصادی می شود که موجب سرمایه گذاری داخلی و جلب سرمایه گذاران خارجی شده و به تولیدات داخلی کمک می کند که در نهایت موجب کاهش تورم می شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر اهمیت بهبود اقتصاد جامعه از نظر وضعیت مطلوب زندگی مردم اظهار داشت: در بحث هدفمندی مرحله دوم یارانه ها امکان کاهش قیمت متصور نیست؛ زیرا بحث قیمت ها متأثر از یک سری اتفاقات بین المللی، منطقه ای و ملی است.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث قیمت ها مهم ترین مسأله ثبات قیمت ها است اضافه کرد: اگر وضعیت ثبات قیمت ها حفظ شود منجر به اطمینان خاطر مردم و سرمایه گذاران می شود.

 

حجت الاسلام حیدری زاد خاطرنشان کرد: آماده سازی افکار عمومی، آگاهی سازی، رفع ابهام و نگرانی برای اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه ها باید از سوی مطبوعات و رسانه ها صورت گیرد.

 

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی راهبرد و سیاست کلان و جهت گیری کلی است اظهار داشت: بحث هدفمندی یارانه ها در داخل این سیاست کلی قابل مشاهده است.

 

 عضو شورای استانی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: با آماده سازی افکار عمومی و از طرف دیگر هماهنگی و همکاری دولت و مجلس می تواند در اجرای این طرح به صورت جامع مؤثر بوده و این برنامه می تواند به صورت تابع و پرتوی از اقتصاد مقاومتی پیش برود و اثرات مثبتی در جامعه داشته باشد./1301/ت302/غ 

ارسال نظرات