۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۰۵۳۵۲

خوزستان آماده برپایی مراسم معنوی اعتکاف است

خبرگزاری رسا ـ بیش از 287 مسجد استان خوزستان در ایام البیض میزبان میهمانان خداوند و معتکفان خواهند بود.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با نزدیک شدن به ایام برگزاری اعتکاف شور و حال خوزستان معنوی تر می شود و بیش از 287 مسجد در سراسر استان آماده حضور معتکفان خواهند بود.

در اهواز حدود 50 مسجد آمادگی خود را برای برگزاری اعتکاف اعلام کرده اند که از جمله آنها می توان به مسجد حضرت مسلم ابن عقیل(ع) کوی فاطمیه واقع در انتهای خیابان امام خمینی(ره) روبروی ریل راه آهن نبش خیابان شهید کاهکش، مسجد سلمان محمدی کوی نهضت آباد خیابان پیش آهنگی و مسجد جوادالائمه(ع) پادادشهر انتهای خیابان 10 پادادشهر اول بلوار جوادالائمه(ع) اشاره کرد.

مسجد النبی(ص) کوی شهید باهنر واقع در منطقه 3 روبروی خیابان 2، مسجد جامع نهضت آباد، مسجد فاطمه زهرا(س) کوی سعدی و مسجد 14 معصوم(ع) فاز یک پادادشهر  از دیگر مساجد اهواز هستند که در آنها اعتکاف برگزار می شود.

از جمله مساجد برگزار کننده اعتکاف در اهواز می توان مسجد بلال کوی شهید رجایی(سپیدار)، مسجد حاج علوان خیابان شهید موسوی، مسجد الغدیر کوی جمهوری اسلامی(آخر آسفالت)، مسجد قبا کوی ملت فاز 3، مسجد حضرت مهدی(عج) زیباشهر و مسجد الحسین(ع) کوی ایثار را نام برد.

در گتوند نیز مردم ولایت مدار این شهر، در مسجد جامع واقع در خیابان استقلال ایام البیض را میهمان درگاه خداوند متعال می شوند.

در بخش میداوود شهرستان باغملک نیز 4 مسجد میزبان معتکفان خواهند بود که مسجد ابوالفضل(ع) روستای چیت انبه، مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) کوی شهید داوودی، مسجد امیرالمؤمنین(ع) شهر میداوود و مسجد امام موسی کاظم(ع) روستای محمدکاظمی هستند.

در شهرستان آبادان مسجد امام موسی بن جعفر(ع)، مسجد امام محمد باقر(ع)، مسجد ثامن الائمه(ع)، مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع)، مسجد مهدی موعود(عج)، مسجد امام رضا(ع) کوی ذوالفقاری و مسجد مسجد قدس برگزار کننده اعتکاف هستند.

امیدیه نیز یکی دیگر از شهرهای استان خوزستان است که مراسم معنوی اعتکاف را برگزار خواهد کرد و مردم این شهر در مسجد جامع و مسجد امام خمینی(ره) معتکف می شوند.

در شهر جنت مکان شهرستان گتوند نیز مسجد صاحب الزمان(ع) واقع در روبروی بلوار شهرداری و در شهر ترکالکی در مسجد جامع اعتکاف برگزار خواهد شد.

در شهر هفتگل نیز برادران در مسجد جامع حضرت حجت(عج) و خواهران نیز در مسجد حضرت امام سجاد(ع) کوی اسلام آباد معتکف می شوند.

در شهرستان مسجدسلیمان مسجد جامع نمره یک، مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) چهاربیشه، مسجد حضرت امام حسین(ع) کولرشاپ، صاحب الزمان(عج) کلگه و مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) برای برگزاری اعتکاف آماده هستند.

مردم شهرستان رامهرمز نیز در مسجد امام خمینی(ره) و مسجد جامع در ایام البیض معتکف خواهند شد و به میهمانی خداوند می روند.

مسجد حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مسجد جامع رفیع و مسجد شهدا از جمله مساجد هویزه هستند که در آنها آیین اعتکاف برگزار می شود.

در بخش جایزان شهرستان امیدیه نیز مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و در روستای صفر این بخش نیز مسجد حضرت امام حسین(ع) میزبان معتکفان خواهند بود.

مسجد باب الحوائج، مسجد جاج سید نصیر، مسجد امام موسی کاظم(ع)، مسجد امام خمینی(ره) و مسجد امام جعفر صادق(ع) نیز از جمله مساجد شهرستان رامشیر هستند که در آنها اعتکاف برگزار می شود.

در شهرستان دزفول نیز همزمان با ایام البیض، 15مسجد برای خواهران و 30 مسجد برای برادران پذیرای معتکفان خواهند بود که از جمله آنها می توان به مسجد جامع، مسجد امام خمینی(ره)، مسجد امام مهدی(عج)، مسجد امام حسن عسکری(ع)، مسجد امام محمدباقر(ع) و مسجد جامع شهر امام اشاره کرد.

در شهر باستانی قلعه تل شهرستان باغملک برادران در مسجد جامع و خواهران نیز در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) معتکف می شوند.

در شهرستان اندیکا مسجد حضرت ولی عصر(عج) کوشک، مسجد حضرت امام حسین(ع) کوشک و مسجد چهارده معصوم سرگچ آبژدان میزبان آیین معنوی اعتکاف هستند./9463/پ202/غ

ارسال نظرات