۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۰۵۳۹۰
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

تحکیم وحدت شیعه و سنی اولویت مبلغان حوزه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که در دو سال اخیر مبلغان حوزه بیش از پیش بر روی بحث وحدت شیعه و سنی کار می کنند، گفت: در همین راستا روحانیانی را در مناطق محروم و آسیب پذیر مستقر کرده‌ایم.
احمد واعظي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از مبلغان اعزامی در ایام اعتکاف با حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی به تأکیدهای مستمر رهبر معظم انقلاب پیرامون  وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و اظهار داشت: پیرو فرمایش ایشان مبلغان حوزه دو سالی است که فعالیت خود را در مناطق شیعه و سنی نشین گسترش داده‌اند.

وی با اشاره به خطر جریان‌های تکفیری و تندرو برای جهان اسلام، گفت: کلاس‌های آموزشی برای روشنگری مردم نسبت به حقایق دین برگزار می شود و در این راستا روحانیانی را در مناطق محروم و آسیب پذیر مستقر کرده‌ایم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تشریح دیگر فعالیت‌های این سازمان ابراز داشت: آموزش‌های تبلیغی تحت عنوان بشیران جوان برای طلاب پایه‌های 4 تا 6 در نظر گرفته شده است تا اینها نیز با فضای تبلیغی آشنا شوند و آمادگی لازم را در این عرصه  پیدا کنند؛ این طلاب جوان معمولا در جمع خانواده، دوستان و حتی مساجد محل به فعالیت می‌پردازند.

حجت الاسلام واعظی پشتیبانی از گروه‌های تبلیغی را از دیگر اقدامات مهم دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: تا کنون 300 گروه تبلیغی را رسمیت شناخته‌ایم که در ایام تبلیغ به مناطق مختلف اعزام می‌شوند؛ انتخاب مناطق با مشورت و هماهنگی یکدیگر صورت می گیرد.

وی از سازمانی دهی 300 نخبه تبلیغی خبر داد و بیان داشت: فعالیت‌های این افراد منحصر در ایام تبلیغی نیست بلکه در طول سال به صورت مستمر برنامه‌هایی را دارند و به مناطق مختلف اعزام می شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر برخی مبلغان در فضای مجازی گفت: برخی از این افراد مخاطبان گسترده‌ای دارند به جای حضور در یک مسجد و اکتفا به تعداد محدود مخاطبان، با نوشتن یک مطلب گاهی چند هزار نفر مخاطب دارند./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات