۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۰۵۳۹۴
امام جمعه موقت اهواز:

انتصابی بودن ولایت ائمه اطهار از سوی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، ولایت ائمه اطهار(ع) را منصوب از سوی خداوند تبارک و تعالی دانست و گفت: انتخاب و مقبولیت مردم جایگاهی در این انتصاب ندارد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز در جمع کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت امام محمدتقی(ع)، اظهار داشت: درباره تاریخ تولد جوادالائمه(ع) چند قول است که به دهم رجب عمل می شود.

 

وی با بیان این که حضرت امام جواد(ع) کمترین سن را در بین ائمه(ع) داشتند، افزود: آن حضرت در زمان شهادت 25 سال سن داشتند و امامتشان از سال 203 هجری قمری آغاز شد.

 

مدیر مدرسه امام هادی(ع) اهواز با اشاره به سن کم حضرت جوادالائمه(ع) در زمان آغاز امامت گفت: علاوه بر سؤالات و شبهاتی که دشمنان و منکران ایجاد می کردند در مورد امامت ایشان شیعان نیز سؤال می پرسیدند.

 

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: برخی از شیعیان با طرح سؤالات گوناگون از حضرت امام جواد(ع) و گرفتن پاسخ های آن، درباره امامت آن حضرت قانع شدند.

 

وی در ادامه به نظرات مذهب شیعه درباره امامت اشاره کرد و بیان داشت: شیعیان در موضوع انتصابی بودن از سوی خداوند، ولایت را چون نبوت می دانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، با بیان این که هیچ کس در موضوع نبوت قائل به پذیرش از سوی مردم نیست، تصریح کرد: شیعیان این نظر را درباره امامت نیز دارند بنابراین وقتی که امام از سوی خداوند منصوب می شود داشتن سن کم برای ایشان مطرح نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: در این کتاب الهی داستان حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع) دو تن از انبیاء که در سن کودکی به نبوت رسیده اند نقل شده است.

 

وی با اشاره به سن امام جواد(ع) در زمان رسیدن به امامت ابراز داشت: از نظر قرآن کریم  امامت برای کسی با هشت سال سن منعی وجود ندارد.

 

امام جمعه موقت اهواز، افضل بودن امام بر همه افراد را یکی از نظریات مهم مذهب تشیع دانست و گفت: اهل سنت به این نکته قائل نیستند زیرا هر کسی از هر راهی به حکومت رسید او را اولی الامر می دانند.

 

وی با بیان حدیثی از امام رضا(ع) ویژگی های امام را برشمرد و افزود: امام باید در داشتن فضلیت و ارزش یگانه روزگار خودش باشد.

 

مدیر مدرسه امام هادی(ع) اهواز در انتصاب امام سن را ملاک ندانست و اظهار داشتک حضرت رسول(ص) در روزهای آخر عمرش، اسامه بن زید را که یک جوان 18 ساله بود را به فرماندهی سپاه اسلام منصوب کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، با قرائت حدیثی از حضرت جوادالائمه(ع) ادامه داد: بر اساس این حدیث مؤمن به سه چیز نیاز دارد که توفیقی از جانب خدا، واعظی از درون خودش و پذیرش از کسی که او را نصیحت کند، هستند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات