۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۰۵۴۱۶
26 اردیبهشت؛

پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجت در فومن برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم پنجمین سال عروج ملکوتی عالم ربابی، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله بهجت(ره) در زادگاهش شهرستان فومن برگزار می شود.
آيت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید محمد صفوی، امام جمعه فومن بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری بزرگداشت پنجمین سالگرد عروج ملکی حضرت آیت الله محمد تقی بهجت(ره) گفت: مراسم بزرگداشت این مرجع عالیقدر جهان تشیع 26 اردیبهشت در مسجد ولی عصر(عج) فومن، زادگاه آن عالم ربانی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این مرجع بزرگوار و عالم ربانی با اشاره به این که حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) تحت عنایت و هدایت خاصه خداوند متعال بود و همه عمر پربرکتش را در راه رضایت حضرت حق سپری کرد، افزود: این مرجع عالیقدر در زمینه های مختلف اخلاق، تقوی، علم و عمل و عرفان با بهره گیری از محضر علمای برجسته به درجات والایی از رستگاری و حقیقت طلبی رسید.

 

امام جمعه فومن، حضرت آیت الله بهجت(ره) را شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام معرفی کرد و افزود: عالم برجسته ای همچون آیت الله بهجت(ره) یک انسان جامع و کامل به تمام معنا بودند که برای همه ادوار می تواند الگو قرار گیرد.

 

وی، شخصیت علمی و عرفانی آیت الله بهجت(ره) را بهترین الگو برای طلاب و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: باید بیشتر اندیشه های این عالم وارسته در جهان اسلام تبیین و نرویج شود.

 

حجت الاسلام صفوی به جایگاه علمی و عرفانی حضرت آیت الله بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه باید بیشتر از آثار و سیره عملی این عالم فقید در جهت پرروش طلاب مهذب و عالم بهره گیرند.

 

امام جمعه فومن با اشاره به این که گیلان در تاریخ مهد پرورش فرهیختگان و علمای بنام بود، گفت: بزرگان دینی و فرهنگی بسیاری در نقاط مختلف کشور به ویژه گیلان وجود دارد که متأسفانه این شخصیت‌های بزرگ علمی آن گونه که شأن آنها بود به مردم شناسانده نشده اند.

 

وی با تأکید براین که جامعه امروز ما به ویژه نسل جوان نیازمند شناخت بیشتری از شخصیت حضرت آیت الله بهجت(ره) است، افزود: باید اثرات علمی و مقامات عرفانی این فقید عالی‌قدر بیشتر در اختیار جامعه قرار گیرد.

 

امام جمعه فومن، با اشاره به این که حضرت آیت الله بهجت(ره) عبد صالح خداوند بود، تصریح کرد: همه اعمال و رفتار این عالم برجسته برای رضای پروردگار خویش بود و حتی یک لحظه نیز از نام خداوند غافل نبود./950/پ202/ب

ارسال نظرات