۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۰۵۴۳۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هشدار داد؛

استدلال های سطحی دشمنان در زمینه ولایت فقیه مردم را به بیراهه نبرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که مشروعیت رییس جمهور و دیگر مسؤولان نظام اسلامی از سوی ولایت فقیه تأیید می شود، اظهار کرد: باید هوشیار باشیم تا دشمنان با این استدلال های سطحی مردم را به بیراهه نبرند.
حجت الاسلام يعقوبي- همايش علي بن مهزيار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، شب گذشته در نخستین همایش بزرگداشت مقام علی بن مهزیار(ره) که در شهر جاجرم برگزار شد؛ این صحابی ائمه معصومین(ع) را از یاران نزدیک امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) دانست و افزود: ابوالحسن علی بن مهزیار به عنوان نماینده امام جواد(ع) و امام هادی(ع) در جاجرم به اخذ حقوق و ابلاغ تکلیف می پرداخته است.
وی برگزاری نخستین همایش بزرگداشت این فقیه، مفسر و محدث قرن سوم هجری را اقدامی نیک در راستای شناساندن شخصیت این صحابی بزرگ دانست و افزود: باید با برگزاری همایش های هدفمند، نسل جوان را با شخصیت های بزرگ اسلامی آشنا کرد چرا که این بزرگواران به عنوان الگوهای جامعه می توانند چراغ روشنی در مسیر ولایت مداری باشند.
به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده؛ برگزاری این همایش ها لبیک به پیام رهبری محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که فرهنگ بر اقتصاد تقدم دارد و تا زمانی که فرهنگ جامعه اصلاح نشود نمی توانیم در بخش های دیگر از جمله سیاست و اقتصاد به رشد پایدار برسیم، تصریح کرد: برگزاری همایش های بزرگداشت و معرفی شخصیت های بزرگ اسلامی، مصداق روشنی از تلاش برای تحقق حماسه فرهنگی است.
وی در ادامه با تبریک به مناسبت سالروز فرخنده میلاد امام محمدتقی جوادالائمه(ع)، این امام همام را سومین نقطه عطف در جهان اسلام دانست و اظهار داشت: جریان اعزام وکلا به مناطق مختلف از زمان امام جواد(ع) آغاز شد و علی بن مهزیار نیز که در جاجرم مدفون است؛ از وکلای امام جواد(ع) محسوب می شود که به منطقه خراسان گسیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: البته آرامگاهی دیگر به نام علی بن مهزیار در خوزستان نیز وجود دارد که متعلق به یکی از یاران امام زمان(عج) به همین نام بوده و با این صحابی امام جواد(ع) تفاوت دارد.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ما اکنون در دوران نواب عام قرار داریم؛ به مسأله ولایت فقیه پرداخت و گفت: ولایت فقیه مسأله تازه ای نیست بلکه همان روندی است که در دوران ائمه معصومین(ع) نیز وجود داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام زمان(عج) نیز در روایت خود به ولایت فقیه اشاره کرده اند و فقها را نایبان و حجت خدا بر روی زمین دانسته اند.
وی با یادآوری این که برخی کج اندیشان اظهار می کنند کشور ما رییس جمهور دارد بنابراین نیازی به ولایت فقیه نداریم، تصریح کرد: این افراد می گویند برای اداره کشور رییس جمهور کفایت می کند در حالی که مشروعیت رییس جمهور از سوی ولایت فقیه تأیید می شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که علاوه بر رییس جمهور؛ مشروعیت دیگر مسؤولان نظام اسلامی نیز از سوی ولایت فقیه تأیید می شود، اظهار کرد: باید هوشیار باشیم تا دشمنان با این استدلال های سطحی مردم را به بیراهه نبرند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: در میان هجمه چند جانبه دشمنان نظام اسلامی؛ قرآن و اهل بیت(ع) کشتی های نجات هستند و ملت ایران اسلامی می باید با استفاده از این دو با رهبری ولی فقیه؛ فتنه های دشمنان را در هم بشکنند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات