۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۰۵۴۷۹
با پیام رهبر معظم انقلاب؛

همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله مشکینی با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و با سخنرانی رییس مجلس خبرگان رهبری،‌ 25 اردیبهشت ماه در شهر مقدس قم برگزار می شود.
آيت الله مشکيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی نیا معاون فرهنگی و ارتباطات بین‌الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در نشست خبری، با اشاره به روایات نظر به چهره عالم را عبادت دانست و گفت: بزرگداشت و تکریم عالم نیز نوعی عبادت است.

وی با تأکید بر این که شخصیت اخلاقی و درس‌های اخلاق آیت‌الله مشکینی زبانزد بود، ابراز کرد: آیت‌الله مشکینی عارفی مهذب، وارسته و استاد اخلاقی اسوه برای جامعه علمی و دینی کشور بود.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا با اشاره به این‌که مرحوم آیت‌الله مشکینی انسان را به یاد خدا می‌انداخت، افزود:‌ امیدواریم جامعه از تلاش‌های علمی و اخلاقی آیت‌الله مشکینی بیشتر استفاده کند.

معاون فرهنگی و ارتباطات بین‌الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان این‌که همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی روز 25 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهار داشت:‌ قرائت پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی آیات مهدوی کنی و ری شهری از بخش‌های مهم این همایش است.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا با اشاره به این‌که همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی در بخش بعد از ظهر با سخنرانی آیت‌الله استادی ادامه می‌یابد، افزود: در بخش بعد از ظهر این همایش دو مقاله برتر نیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی از مجموعه آثار آن مرحوم رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی و ارتباطات بین‌الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث همچنین از برگزاری نمایشگاهی از آثار مرحوم آیت‌الله مشکینی در حاشیه این همایش خبر داد.

حجت‌الاسلام سبحانی نیا با بیان این‌که همایش بزرگداشتی نیز در اوائل خرداد ماه در اردبیل برگزار می‌شود، گفت: در این همایش آیت‌الله ری شهری و حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی نماینده ولی فقیه در اردبیل سخنرانی خواهند کرد.

وی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شورای عالی حوزه‌های علمیه، مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، ‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و مؤسسه حکمت اهل بیت(ع) را از مراکز برگزار کننده همایش آیت‌الله مشکینی برشمرد.

گفتنی است همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی روز پنج‌شنبه 25 اردیبهشت ماه از ساعت 8:30 صبح در تالار علامه مجلسی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث واقع در بلوار 15 خرداد بعد از شهرک جهاد برگزار می‌شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات