۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۰۵۴۸۱
امام جمعه رفسنجان:

اعتکاف بهترین فرصت برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه رفسنجان گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و مقابله از هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام است.
حجت‌الاسلام عباس رمضاني پور ، امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی، امام جمعه رفسنجان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: اعتکاف زمانی برای توبه کردن و بازگشت به سوی خدا است و این لیاقت نصیب هر شخصی نمی شود و شخص معتکف باید زمینه های درک این فرصت را در خود به وجود بیاورد.

 

وی با بیان این که ستادهای اعتکاف باید زمینه های لازم را برای هر چه با شکوه بودن این فریضه فراهم و این مراسم را از ارزش های معنوی غنی سازی کنند، خاطر نشان کرد: به گونه ای اقدام کنید که زمینه جذب حداکثری جوانان فراهم شود.

 

وی در ادامه به ارائه بیشنهاداتی در خصوص بالا بردن سطح معنوی این مراسم پرداخت و بیان کرد: می توان در آیین اعتکاف از تجربه حلقه های صالحین استفاده کرد و با برپایی این گونه جلسات به بیان دیدگاه ها و نظرات در خصوص مسائل مختلف پرداخت ودر کنار این جلسات محل هایی را جهت پرسش و پاسخ و رفع شبهات دینی بر پا کرد.

 

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: سابقه برگزاری اعتکاف در ادیان گذشته برای ما خیلی روشن نیست اما چیزی که مشهود است برگزاری این مراسم از زمان پیامبر اکرم(ص) و اعتکاف در ماه رجب و دهه آخر ماه رمضان برای ایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

 

وی در پایان گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام است و فرد معتکف باید این روحیه معنوی خود را به جامعه انتقال دهد و نقشه های شوم دشمنان را در به انحطاط کشیدن جوانان نقش برآب کند./970/ت303/غ

ارسال نظرات