۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۰۵۴۸۶
معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مناظرات امام جواد زمینه ساز پذیرش امامت امام زمان شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امام جواد(ع) آنقدر مسلط مناظره کردند که آنها طرفهای مناظره نتوانستند کاری کنند و وقتی امامت ایشان اینگونه جا افتاد، امام بعدی که امام هادی(ع) است و 10 ساله به امامت رسیدند، مردم پذیرفتند، امام زمان(عج) هم که پنج ساله بود، مردم پذیرفتند و فهمیدند امامت کوچک و بزرگ ندارد.
حجت الاسلام حميد مشهدي آقايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد امام جوادالائمه(ع) و حضرت علی اصغر(ع) شامگاه شنبه بیستم اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حمید مشهدی آقایی، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد روح‌الله افسریه برگزار شد.

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام مشهدی آقایی در این مراسم ابراز داشت: امام جوادالائمه(ع) در دو سالگی خطبه مفصلی خواندند سپس فرمودند ای مردمی که در من شک می‌کنید، هرکس من را می‌شناسد بشناسد، هرکس نمی‌شناسد من خودم را معرفی می‌کنم، ایشان پدران خودشان را معرفی کردند تا به علی بن ابی طالب(ع) رسید، فرمودند در وجود من شک می‌کنید؟ مردم ساکت شدند، تعجب هم ندارد، آیه قرآن می‌گوید حضرت عیسی(ع) سه روزه حرف زد، چطور حضرت عیسی(ع) که مقام و منزلتش به اعتقاد ما از ائمه(ع) ما پایین‌تر است سه روزه حرف می‌زند امام جواد(ع) ما دو روزه نتواند سخن بگوید؟

وی ولادت، امامت و شهادت امام جواد(ع) را منحصر به فرد دانست و با بیان این‌که ایشان نخستین امامی هستند که در 8 یا 9 سالگی به امامت رسیدند، ابراز داشت: امامت امام جواد(ع) آنقدر برای برخی سخت آمد که نزدیک‌ترین یاران امام رضا(ع) مانند یونس بن عبدالرحمان هم نتوانستند تحمل کنند، مجالس زیادی را ترتیب دادند و عالمانی را از اطراف و اکناف آوردند، در مجالس متعدد نزدیک به سی هزار سؤال از ایشان که 9 یا 10 ساله بودند، پرسیده شد، هرکس با زبان خودش سؤال کرد، ایشان با زبان خودشان پاسخ دادند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: امام جواد(ع) آنقدر مسلط صحبت کردند که آنها نتوانستند کاری کنند لذا وقتی امامت ایشان اینگونه جا افتاد، امام بعدی که امام هادی(ع) است و 10 ساله به امامت رسیدند، مردم پذیرفتند، امام زمان(عج) هم که پنج ساله بود، مردم پذیرفتند و فهمیدند امامت کوچک و بزرگ ندارد.

برپایه این گزارش در این مراسم از اعضای شورای کانون فرهنگی آل طه(ع) و مکبران مسجد روح‌الله افسریه با اهدای لوح تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

این گزارش می‌افزاید: مدیحه سرایی اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و توزیع ویژه‌نامه ولادت امام جوادالائمه(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./956/پ202/ص

ارسال نظرات